Článek
Elektroniku jsem nesháněla, ale pídila jsem se po kuchyňské lince. Rekonstruujeme byt, který máme v plánu pronajímat. Je jasné, že nechci pořizovat nic nákladného, kdo ví, jak to bude vypadat po pár letech pronájmu. Takže hledám kuchyňskou sestavu, celý komplet vyjde mnohem levněji, než jednotlivé kuchyňské skříňky. A protože jsem žena, tak bych si přála, aby byla také hezká. Jenže to už je oříšek, já tam bydlet nebudu a každý má jiný vkus. Jak si tak sním o nové kuchyni, doběhne mne jiný a zcela zásadní problém. Kuchyně má nestandardní rozměr 220 cm. A náhle se výběr rapidně zúží. Hledám na internetu, ale v tomto rozměru levné pracovní linky prostě nejsou. Projíždím nabídky OBI, Baumaxu, Hornbachu a dalších prodejců, ale v té levnější kategorii je vždy jen kuchyně délky 180, 240 nebo 260 cm. Už na mne jde zoufalství, když na mne vykoukne krásná linka, která do naší kuchyně sedne jako ulitá. Navíc je prakticky řešená. Mé oko zaplesá. Musíme ji vidět v reálu, to je nejlepší, abychom přesně věděli, co můžeme čekat.
Takže sedáme a vyrážíme směrem na Okay spotřebiče. Manžel přesně ví, kde prodejna sídlí, jezdil okolo ní denně do práce. Přijedeme na místo, všude tma, okna nesvítí, jen nad dveřmi je malá cedulka, která místo označuje jako výdejnu prodejny Okay. Takže se vracíme domů a já pátrám, kde se stala chyba. Aha, prodejna se přestěhovala. Nyní je v novém prodejním komplexu. Takže druhý večer opět sedáme do vozu a jedeme na opačný konec města. Jedeme raději podle navigace, je to ovšem divné, nikde žádné poutače, ale navigace nás sveřepě vede k prodejně, o které tvrdí, že má otevřeno. Už zbývá jen 30, 20 metrů a ozve se vítězoslavné. Hohó, dorazili jsme do cíle! A my jen nevěřícně zíráme na prázdný vyklizený prostor. Žádný nápis Okay, nic, jen přilípnutý papír na vitríně. PRODEJNA UZAVŘENA. Takže naše druhá prohra. A já si pomyslela: Ten obchod si s námi hraje jako kočka s myší. Doma hledám na počítači ještě další prodejny a váhám, jestli se do nich vydat, jsou dost daleko a třeba tam tu vysněnou linku nakonec ani nebudou mít vystavenou. To je přece hloupost. Musíme to risknout, koupíme online. Kupuji tak běžně, ale je pravda, že dražší věci si většinou napřed prohlédnu na vlastní oči, abych nekupovala zajíce v pytli. Tady to možné není, co se dá dělat. Takže se odhodlávám k nákupu, dávám linku do košíku, ale na placení musím mít klid a doma se už shánějí po večeři, takže obchod nedokončím a jdu krmit své hladové krky.
Usedám po hodině a ještě pro jistotu kouknu na nějaké recenze. A bum ho. Proboha, co se to děje? Takových negativních ohlasů na jednom místě jsem ještě neviděla. Nedodržují dodací lhůty, na zboží se čeká celé týdny, pokud dojde poškozené, vymlouvají se, není možné se domluvit s reklamačním oddělením. Nereagují na emaily, neberou telefony. Zákazníci objednali a zaplatili nábytek, který ovšem přišel poškozený, reklamaci obchod odmítá řešit. Nebo přijde sms zpráva od obchodu, že zboží bylo odesláno, po delší době vyjde najevo, že dopravce žádné zboží k dopravě neobdržel. Následuje stížnost zákazníka na čoi a přichází mu další zpráva o odeslání zboží, po pár dnech se zákazník dozvídá opět sms zprávou, že se zboží nepodařilo doručit. Zákazníkovi je přislíbeno vrácení peněz, na které čeká. Jiný zákazník také čekal na své zboží, které dlouho nepřicházelo a tak se obrátil na dopravce a ten celou situaci vysvětli tím, že čekají, až obchod vyrovná svoje pohledávky a do té doby jeho zboží nebudou rozvážet.
Takže tady rozhodně nakupovat linku nebudu a ne jen linku, tady už nenakoupím nikdy nic. Raději si připlatím a budu mít jistotu solidního obchodu než zažívat horory jako tito nešťastní zákazníci.
A dnes už vidím článek. Okay prochází preventivní restrukturalizací, od ledna zavře všechny maloobchodní prodejny, zaměstnance čeká také propouštění. Přitom jich z původních 1500 pracuje pro Okay nyní jen desetina. Jestli firmu tento nově umožněný postup restrukturalizace vytáhne ze dna, uvidíme. Já mám sama za sebe jasno. Vyhnu se mu obloukem. Třeba by mi zboží dorazilo v pořádku, nebo by nepřišlo vůbec, ale to já riskovat nehodlám.
Zdroj:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-prodejce-elektroniky-okay-chce-prezit-od-ledna-zavre-kamenne-prodejny-266747
https://www.zbozi.cz/obchod/153484/
https://mapy.cz/letecka?source=firm&id=169876&recenze=1&x=16.6200288&y=49.1626639&z=17
https://obchody.heureka.cz/okay-cz/diskuse/