Hlavní obsah
Finance

Penzisté si neustále stěžují na to, že nemají peníze. Ale na dovolenou dvakrát ročně jedou

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Seznam.cz

Počítají peníze, ale dovolenou si neodepřou. Jak to tedy vlastně je? A není třeba začít koukat i na ostatní.

Dnešní doba je těžká téměř pro každého z nás. Senioři si neustále stěžují na to, že mají malé důchody. Kvůli tomu pak nemohou vyžít a platit měsíční poplatky. Kde však berou peníze na dovolenou?

Článek

V posledních měsících se nejvíce řeší téma seniorů. Ti si čím dál častěji stěžují na to, že nemají peníze na to, aby mohli zaplatit základní poplatky a koupit si něco do rezervy. Podle nich je hlavní problém výše důchodů, které pobírají. Jenže. Tak jsem se dozvěděla, že většina seniorů jezdí dvakrát ročně na dovolenou, o čemž jsem se sama přesvědčila na dovolené v termálním koupališti Podhájska na Slovensku.

Na dovolenou peníze jsou

Když jsem na konci září vyrazila se svou tělesně postiženou sestrou do termálního koupaliště v Podhájske, kde je léčivá slaná voda, která pomáhá na problémy s pohybovým aparátem, nestačila jsem se divit. Teplé termální bazény byly plné starších lidí, převážně z Čech. Když jsem přemýšlela nad tím, zda tento článek vůbec napsat, hodně jsem zvažovala. Ale ano, napíšu to. Nejsem typ člověka, který si nejdříve informace nezjistí. A tak jsem se tam s jedním postarším manželským párem z Ostravy zapovídala. Řekli mi, že si žijí vcelku dobře, stejně tak, jako jejich přátelé. Mají dva důchody, spoření a nějaké finanční příspěvky. Do Podhájske jezdí dvakrát ročně, na jaře a na podzim.

Ráda bych podotkla, že dovolená na Slovensku není levnou záležitosti. Týdenní pobyt se snídaní vyjde na 10 900 korun. Vstupenka na sedm dnů pro jednu osobu stojí 5000 korun. K tomu si každý den zakoupíte oběd, zajdete na kávu a dort a koupíte suvenýry. Dovolená na týden dva dospělé lidi vyjde přibližně 25 tisíc korun. Na to, že dnešní senioři nemají peníze a musí si údajně od svých dětí půjčovat, docela luxus.

Nejsou na tom tak zle

Proto je nutné si uvědomit, že dnešní senioři na tom nejsou tak zle, jak uvádějí. Někteří z nich mají našetřeno plno peněz, druzí pobírají různé příspěvky na péči, které ani nepotřebují a někteří si klidně dovolenou nechají zaplatit od svých dětí. Bohužel těchto seniorů zde bylo mnoho a někteří dokonce přijeli autem. Následně pak čtete články o tom, že senioři nemají peníze na energie a nejvíce je postihuje finanční krize.

Osobně se domnívám, že kdyby tito lidé zažívali tak velkou bídu, jak neustále dokola tvrdí, nepojedou několikrát do roka na drahou dovolenou, nebudou jezdit autem po městě a nebudou se chlubit tím, jak se mají dobře. Je mi zcela jasné, že někdo semnou nebude souhlasit, ale myslím si, že každý může vyjádřit svůj názor. Bohužel takovou stránku seniorů jsem poznala já a ne jednou. Bylo by dobré se zamyslet, jak jsou na tom v dnešní době třeba tělesně postižení lidé, kteří žijí z invalidního důchodu, nebo maminky, které na děti zůstaly zcela sami - a ne vlastní vinou.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz