Hlavní obsah
Lidé a společnost

Opilý senior na elektrickém vozítku se chtěl prát. Překáželi jsme mu s kočárkem v jízdě

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay

Úzký chodník, tatínek s kočárkem a za nimi se rychle přibližuje opilý chlap na seniorském vozítku. To nedopadne dobře!

Článek

Je to zhruba dva roky, co jsme byli s dcerkou v kočárku na odpolední procházce lesem v okolí našeho města. Hodinku jdeme lesem, pak po chodníku podél silnice přejdeme kus zastavěné oblasti a šup zpátky do lesa. Na jednom takovém přechodu se mi stala bizarní příhoda.

Dcera spala a jeli jsme zrovna po úzkém, ale kvalitním chodníku podél frekventované silnice. Zbývalo nám 200 metrů do dalšího lesa, když jsem za sebou zaslechl klakson. Zněl jako ten, co mívají děti na koloběžkách nebo jako ochraptělý domácí zvonek. Otočil jsem se a uviděl, jak se rychle blíží senior na elektrickém vozítku. Nebyl to typický invalidní vozík, ale spíše vozítko, které seniorům usnadňuje život v nákupních centrech, na sídlištích i v parcích. V tomto případě ale život zkomplikoval. Mně a mé dceři.

Senior dorazil k nám a začal se vehementně dožadovat průjezdu. Když jsem ho upozornil, že nemám kam uhnout, jelikož je vlevo silnice a vpravo křoví, stal se agresivním. Požádal jsem ho o ztišení, protože dcerka spí. To pána rozzuřilo ještě víc. I když byl vzdálený asi dva metry, cítil jsem z něj alkohol a cigaretový kouř. „Ten jede z hospody!“ pomyslel jsem si, „Kašli na něj.“ Otočil jsem se a jel jsem dál. To ho dorazilo. Začal vylézat z vozíku a při tom mi nadával do č…ků a dceři do za…ných fakanů. Mohl bych napsat, že mi vulgárně nadával, ale to by dostatečně nevystihlo mé pocity a situaci.

Asi jsem to měl nechat být, ale nenechal. Zabrzdil jsem kočárek, vydal se směrem k dědkovi a zatarasil mu průchod, aby neohrozil dcerku. „Máš problém, ožralo?“ zeptal jsem se pevným tónem. Začal se na mě sápat a při tom nadával. „Přeci nesejmeš opilého dědulu,“ blesklo mi hlavou. Chytil jsem ho za flígr, zvedl ho a rázně usadil na vozítko. Pán se zarazil, zůstal na vozítku a něco si brblal pod vousy. Odbrzdil jsem kočárek a pokračoval v procházce. Dál jsem pána neřešil. Proč taky? Jak se říká: „Karma je svině.“ Na své chování určitě časem doplatí. Dcera vše prospala. Naštěstí!

Můžete mi někdo říct, co jsem měl udělat jinak? Nevšímat si ho? To by do nás najel! Knokautovat ho? Byl to děda a navíc opilý! Uhnout nebylo kam. Věřím, že jsem se zachoval adekvátně.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz