Hlavní obsah
Finance

Jak jsem prodělal na kryptoměnách: Už bych do toho znovu nešel

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Nicola Barts / Creative Commons / pexels.com

Kryptoměny jsou v dnešní době velkým lákadlem. A před pár lety, kdy byl jejich trh stabilnější a jen rostl, byly ještě větším. Zlákat jsem se nechal i já a dodnes toho lituji. O většinu peněz jsem přišel.

Článek

O kryptoměnách jsem před pár lety slyšel poprvé. Najednou z toho byl ale takový hit, že i já začal přemýšlet, zda do toho nemám jít. Vyhradil jsem si tedy 100 tisíc korun a investoval jsem je. Nekoupil jsem si ovšem bitcoin, ale takzvané alty, tedy měny přímo směnitelné za bitcoin, který se posléze dá proměnit za peníze. Známí mi totiž doporučili, že trh s těmito vedlejšími kryptoměnami roste rychleji než bitcoin, je však nutné to neustále sledovat a měny mezi sebou směňovat.

A to jsem také dělal. V době nákupu jsem byl za oněch 100 tisíc korun vlastníkem kryptoměn, které svou hodnotou odpovídaly 0,3 bitcoinu. Ze začátku jsem na kryptoměnové burze trávil opravdu hodně času, i několik hodin denně, a měny mezi s sebou směňoval, abych na tom byl ve výsledku co nejlépe. Přibližně za dva roky jsem byl vlastník kryptoměn, které se daly směnit za 1,1 bitcoinu, který byl v té době zhruba 1 milion korun. Můj vklad se tak více než zdesetinásobil.

Z výdělku jsem byl nadšený. Měny neustále posilovaly a já ztratil ostražitost. Propásl jsem moment, kdy se kryptoměnový trh propadl o desítky procent. Bitcoin spadl výrazně, ale takzvané alty spadly ještě mnohem víc. Rázem jsem měl v přepočtu pouze 0,2 bitcoinu, přičemž měl bitcoin hodnotu 600 tisíc korun. Byl jsem tedy optimista. Říkal jsem si, že jsem stále lehce do plusu oproti vkladu a čekal jsem, až trh zase posílí.

No a bitcoin skutečně posilovat začal. Jenže ty moje měny, které jsem vlastnil, nikoli. Snažil jsem se je měnit mezi sebou, ale všechny mé pokusy byly tentokrát marné. Hodnota mých kryptoměn se tak rychle propadala, že už jsem si za ně sotva mohl něco koupit. Byl jsem z toho zoufalý.

Stále jsem ale doufal, že se to ještě všechno zvedne a já na své investici nebudu tratit. Nic takového se ale nestalo. Před pár týdny jsem se rozhodl, že si vyberu alespoň to, co mi v mé virtuální peněžence zbylo, protože burza, na které jsem obchodoval, ukončovala svoji činnost. A mně se nechtělo zakládat účet na jiné a kryptoměny tam převádět.

V den, kdy jsem své vložené prostředky vybral, měly všechny mnou vlastněné kryptoměny bitcoinovou hodnotu 0,008, což při tehdejším stavu bitcoinu, který se pohyboval kolem 1,5 milionu korun, dělalo něco kolem 12 tisíc korun. O 88 tisíc korun jsem tak svojí investicí přišel.

Znovu už bych do toho nešel. Nechal jsem se zlákat příběhy o tom, jak na tom spousta lidí zbohatla, i příběhy svých známých, kteří stále zúročovali vložené peníze. Většina z nich nakonec dopadla jako já. I když jsem se k tomu vlastně nechal přemluvit, vina je to pouze moje. Hloupost někdy člověku zatemní mysl. Já už vím, že si peníze budu v životě vydělávat jen poctivou prací a nebudu se spoléhat na virtuální burzy, které dost často bývají nestabilní.

Zpracováno na základě vlastní zkušenosti a:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz