Hlavní obsah

Bizár z Ústí: Vnadné moderátorky, místní kněz a ambiciózní vedení

Foto: FK Viagem Ústí nad Labem

Český fotbal žije příběhem z metropole severozápadních Čech. Klub z Ústí nad Labem už přes dva roky baví širokou veřejnost svými bizarními a lehce kontroverzními kousky.

Článek

Tým z desátého největšího města České republiky zažil největší zklamání po ročníku 2021/22, kdy z předposledního místa se propadl do České fotbalové ligy. Pádu o patro níž předcházelo neuvěřitelných 18 let v druhé nejvyšší soutěži a jedna sezona dokonce v elitní české lize.

Neuspokojivé výsledky následovaly i v úvodním ročníku po sestupu, kdy Ústečané skončily až jedenáctí. Před sezonou 2023/24 vstoupil do klubu inženýr Přemysl Kubáň a společně s ním generální sponzor VIAGEM, kterého zastupoval obchodní ředitel Matěj Svojše. Na baráž o postup nestačilo, ale Severočeši se tehdy umístili na úctyhodné třetí příčce.

Teprve loňská sezona znovu pozdvihla ústecký fotbal po sportovní stránce, kdy svěřenci trenéra Svatopluka Habance dominantně ovládli jak základní část, tak následnou baráž o postup. V začátku aktuálního ročníku Ústečanům přál los, kdy se v úvodních dvou kolech představili doma a vítězně zvládli obě klání. Nebyl by to však ústecký VIAGEM, kdyby nezaujal mimosportovní kampaní. Ústí by mělo mít nejhezčí dresy na světě, ovšem úvodní zápasy ozdobily originálně provizorní dresy.

Původ nápaditého marketingu a vybrané bizarní tahy

V nejvyšší struktuře klubu nastal v červnu 2023 velký třesk, Jiřího Horu nahradil nejen inženýr Přemysl Kubáň, ale především nový generální sponzor působící v realitách – VIAGEM. S příchodem nového prezidenta přišli razantní inovativní změny na všech frontách. Kádr vyztužili ostřílení ligisté Tomáš Kučera, Jakub Mareš, Alois Hyčka či Lukáš Zoubele.

To byly novinky ryze sportovního charakteru, poté začalo Ústí bavit šílenými kampaněmi, tahy a žhavými akvizicemi. Těmi prezident společně s obchodním ředitelem začali, cílem bylo najít vnadné a přitažlivé moderátorky, kolem nichž se marketing točí dodnes. Tuto část lze považovat za kampaň s cílem upoutat originalitou.

Nové logo

Další úvodní tahy přinesly nádech kontroverze a neobyčejnosti, což odstartovala změna loga. O jeho nové podobě se hlasovalo mezi dvěma téměř identickými návrhy, které odlišovaly jen detaily. Nakonec však vrcholem bylo, že se vybíralo mezi dvěma logy, které byly chybou jedné z představitelek klubu falešné.

Vybrané tahy

Martin Podhajský, muž, jenž měl za VIAGEM nastoupit v ostrém střetnutí 3. ligy na 10 minut, za což mělo Ústí od jeho otce vyinkasovat půl milionu korun. Kauza zaujala nejen česká média, ale byla propírána rovněž v evropských plátcích. Kromě podobných akcí pro oko a zájem veřejnosti přišla i přímá interakce s fanoušky, kdy klub nabídl před sezonou 2023/24 1 000 permanentních vstupenek zdarma!

Na podzim loňské veleúspěšné sezony byl do pozice tiskového mluvčí jmenován kontroverzní komik Daniel Ferenc, jehož slovník byl několikrát proti mysli i hlavnímu kouči Habancovi. Tato postava však perfektně zapadá do celého souboru představitelů a angažujících se v ústecké show, spravuje navíc rubriku ZPRAVODAJSTVÍ na ústeckém YouTube kanále.

Prezident Kubáň byl před měsícem hostem podcastu Zajíc ve druhé lize, kde tahy klubu okomentoval slovy: „Takový mareting bude soušástí DNA ústeckého fotbalu, ale uvidíme jak to budeme rozvíjet dál. Doposud jsme kopali 3. ligu, která absolutně nikoho nezajímá. Kdybychom se tam chovali normálně, tak ji nikdo nebude sledovat. My jsme Ústí nad Labem a potřebujeme ve městě vytvářet povědomí o fotbale.“

Přidal rovněž svůj pohled na to, jak vnímá progres projektu vlastníma očima: „S postupem do druhé ligy je vidět progres a nejde už jen o marketingový tah,“ tomu právě dodaly šťávu dříve zmíněné zápasové dresy.

Růst popularity prostřednictvím sexbomby

Marketing nabral na obrátkách v listopadu 2023, kdy byla představena nová vyzývavě se oblékající modelka a moderátorka Táňa Bystroňová. Od jejího nástupu se rozšířilo povědomí o ústeckém klubu více, než kdy dříve. Odvážná žena ohromila svým stylem oblékání, vizáží a výstřihem. Popularita jak klubu, tak především Táni rostla, dokonce byla hostkou fotbalové show TIKI TAKA.

Záhy však v klubu skončila, když odmítla podepsat smlouvu. Prodloužit spolupráci nechtěla z důvodu, že budoucí kontrakt obsahoval dodatek, kvůli němuž by v případě konce v klubu nesměla nastoupit u konkurence. Z viditelných důvodů byla její postava skloňovaná často v médiích, kampaň s její osobou se prezidentovi Ústí povedla, našla uplatnění a zajisté splnila očekávání.

Bizár na druhou: duchovní loutka otec Gabriel a reality show ÚSTÍ

Za odvážným výstřihem moderátorek se skrývá i něco víc, a to exkluzivní reality show ÚSTÍ.

Tváří reality show je i angažovaný pravoslavný kněz Milan Kučera alias otec Gabriel, který zastává další lehce kontroverzní a krajně zesměšňující roli pro podstatu náboženství. Největším paradoxem zůstává, že působí v klubu z krajského města Ústeckého kraje, kde se vyskytuje nejméně věřících z celé republiky. Aneb když bizár, tak se vším všudy.

Autor: Jakub Špaček

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Viagem Ústí nad Labem

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz