Článek
Baník podal fantastický výkon
Baník proti Spartě podal fantastický výkon. Přijel v naprosté herní pohodě, a podle toho také vypadala situace na hřišti. Standardem bývá, že Baník na hřiště týmů z top 3 přijíždí předem poražený. Tentokrát to ale bylo přesně naopak! Ostravané byli nepříjemní v presu a celkově, podle většiny dostupných dat, dominovali 95 % zápasu. Byli všude dříve, a přestože inkasovali brzký gól, nepřestali hrát a Spartu doslova „uvařili“ na jejím vlastním hřišti. Celkově se mi výkon opravdu líbil a byl to diametrální rozdíl oproti zápasu v Pardubicích, kde se na to dalo jen těžko dívat. Hráči jako Šín, Holzer a Uchenna ukázali svoji extratřídu, a rád bych je na hřišti viděl častěji.
Odpovídá tomu i statistika očekávaných gólů, ve které Baník jednoznačně předčil Spartu. Předčil ji i v přesnosti nahrávek, a pokud někdo argumentuje tím, že dal dva góly z penalt – ano, to je pravda, ale Spartu k tomu vyloženě donutil. Celý zápas vydrželi hrát ve vysokém tempu, což jen ukázalo, že je Baník skvěle fyzicky připraven. Za to patří velká poklona trenérskému týmu.
Proč to ale nikdo neřeší?
Otázkou tak zůstává, proč velká média opomíjejí fenomenální výkon Baníku a vše svádějí jen na krizi Sparty. Neříkám, že to není pravda, ale na výkonu Ostravanů to přece vůbec nic nemění. Už delší dobu je standardem, že se Baník v médiích docela opomíjí a neustále se řeší jen pražská „S“. Moje otázka zní: proč? Mají něco proti Baníku, nebo si myslí, že pro čtenáře není zajímavý? S čistým svědomím můžu říct, že Baník patří do top 3, co se týče fanouškovských základen v Česku. Nepřipadá tedy v úvahu o něm psát víc? Je škoda, že příznivci Baníku začínají velká média a podobné informace ignorovat. Důvodem je opět to, že na hlavní stránce svítí pět článků o Spartě, zatímco Baník na Letné naprosto kraloval.
Dalším, spíše ojedinělým názorem je, že si za to Baník může do jisté míry sám. Toto tvrzení je založeno na tom, že Baník nedělá dost pro PR a své jméno, zejména na sociálních sítích. Údajně netvoří příběhy, a proto média nemají důvod o něm psát – není prý zajímavý a neprodává.
Autor článku: Nicolas Rigo