Článek
V 79. minutě utkání Bohemians s Baníkem (1:0) jsme sledovali situaci, kdy se po centru dral Ladislav Almási. Ostravský útočník byl u balónu dřív a následně došlo ke střetu s brankářem Rajchlem. Celou situaci zkoumal VAR, ale prohřešek neshledal. Jaký je váš pohled na situaci?
Tady se podle mého názoru o přestupek nejedná. Reichl s Almásim společně sváděli souboj o míč v pokutovém území Bohemians. Míčem sice zahrál Almási, ale ve chvíli, kdy byli oba zmínění hráči ve výskoku. Almási byl ve chvíli, kdy odehrál míč, už dost v záklonu a padal a ve vzduchu se srazil s brankářem Bohemians.
Domnívám se, že se jednalo o běžný zákrok, kde nebyla porušena pravidla. Proto podle mého názoru rozhodčí správně nechal pokračovat ve hře a nenařídil pokutový kop.
Druhou kontroverzní situaci si vypůjčme z utkání Boleslavi s Libercem (3:3). Slovan nakonec dokázal stáhnout dvougólové manko, fanoušci ale chtěli víc. Poukazovali na situaci ze 76. minuty, kdy Ševčík stáhl Letenaye a volali po žluté kartě, která by pro Ševčíka byla už druhou v utkání. Mají příznivci Liberce důvod cítit se ukřivděně?
Asi je zbytečné říkat, že za přestupek Ševčíka na Letenaye byl naprosto správně nařízen přímý volný kop, a to za držení soupeře. Žlutá karta se pak v takovém případě udělí hráči pokud drží soupeře v nepřerušené hře, bez zjevné snahy a úmyslu (nebo možnosti) hrát míčem.
Tím provinivší se hráč projevuje nedostatek respektu ke hře. Při zkoumání tohoto zákroku se domnívám, že přestupek splnil výše uvedené parametry pro udělení žluté karty a z mého pohledu by tedy bylo správné, aby rozhodčí udělil Ševčíkovi druhou žlutou kartu a následně ho vyloučil.
„Kdybych se měl k něčemu přiklonit, já mezeru mezi lajnou a míčem viděl,“ komentoval trenér Trpišovský situaci před gólem Sojky v utkání Slavie s Hradcem Králové (2:2). Jak byste prekérní situaci řešila vy?
Já bych se v této situaci přikláněla k tomu branku uznat. Pokud asistent rozhodčího nesignalizoval, že míč opustil hrací plochu a naopak dal pokyn pro pokračování ve hře, musel by VAR najít záběr, ze kterého by bylo stoprocentně prokazatelné, že míč hrací plochu opustil celých svým objemem.
Takový záběr VAR evidentně nenašel a z těch, co jsou dostupné, si ani netroufám říct, zda míč opravdu celým svým objemem hrací plochu opustil. Podle mého názoru se tedy jednalo o správné rozhodnutí.