Hlavní obsah
Jídlo a pití

Dýňový koláč

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: A. Barešová

Dostala jsem dýni a potom chuť na něco sladkého. Velikou chuť. Začala jsem hledat na internetu a potom vyzkoušela dýňový koláč. Byl bezva. (Asi chápete, že už není).

Článek

Do mísy jsem dala 150 g rozpuštěného másla, 150 g cukru krystal, 150 g hladké mouky, 300 g nastrouhané dýně, 50 g mandlí nebo ořechů (posekaných), 50 ml mléka, 1 kypřící prášek do perníku, 2 lžičky mleté skořice, 6 nadrcených hřebíčků, 3 žloutky, z bílků vyšlehala sníh.

Všechny ingredience kromě sněhu jsem dala do mísy, promíchala (tedy přesně řečeno promíchal je robot) a nakonec jsem ručně vmíchala sníh z bílků. Ten se musí vmíchat pomalu, aby bylo těsto nadýchanější. Troubu jsem mezitím rozpálila na 160 stupňů Celsia. Dávka těsta je tak akorát do dortové formy, já jsem pekla v pekáčku, do něhož byl vložen pečící papír, naplnila ho těstem a potom pekla. Doba nebyla delší než půl hodiny, ale přesně to nevím, upečení jsem ověřila testem se špejlí (zapíchne se do koláče a pokud na špejli není nalepené těsto, je hotovo).

Ještě teplý jsem ho ochutnala. Byl to nadýchaný koláček, výborný, sladký akorát, velmi chutný. A studený chutnal pořád stejně, vláčný jakoby vlhký, ale to bylo to, co ho odlišilo od ostatních koláčů.

Doma jsme se shodli, že by byl nejlepší se šlehačkou, ale ta se u nás nachází výjimečně. Našlehala jsem tvaroh s mlékem a medem a ozdobila.

Vyzkoušejte!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám