Hlavní obsah
Příběhy

Jak se mi sluchátka pěkně prodražila

Foto: A. Barešová

Nedočkavcům radím číst důkladně návody. Netrpělivost se nevyplácí, některé zkušenosti vyjdou draho.

Článek

Koupila jsem si bezdrátová sluchátka. Je to praktická věc, která se dá využít, jenom je třeba je správně připojit, a to předpokládá nějakou, aspoň malou, zručnost a zkušenost s propojováním. Samozřejmě jsem si na to věřila a natěšená vyzvedla krabičku z boxu.

Přinesla jsem sluchátka domů a začala zkoumat. Po předchozích zkušenostech jsem ocenila, že mají návod a také mi bylo jasné, že na to bude potřeba nainstalovat aplikaci, která umožní propojení. Napadlo mne, že tu získám pomocí QR kódu a začala jsem jej hledat. Na krabičce výrobku jsem kód objevila a rozhodla se nainstalovat. Po načtení se mi objevila stránka nabízející aplikaci na lokalizaci telefonu.

Trochu mne to zarazilo, ale nic zlého netušíc jsem se rozhodla ji vyzkoušet. Nabízeli registraci s tím, že za 0,90 euro můžete vyzkoušet TRIAL verzi s tím, že trvá 24 hodin a pak se automaticky platí předplatné ve výši 29,90 euro/měsíc. Bohužel až poté, co jsem se zaregistrovala, jsem zjistila, že tahle aplikace není správná, a tak jsem hledala tu pravou. Samozřejmě jsem účet zavřela a víc se k němu nevrátila. Pak se mi podařilo podle návodu vyhledat správnou aplikaci, sluchátka nainstalovat a tím byla věc vyřešena. Další den jsem se náhodou podívala na platby do bankovnictví a ouha! Našla jsem, že z první aplikace mi přes kartu strhli 49,90 euro, a to mě vyděsilo.

Začala jsem hledat pomoc, prověřila prodávajícího (byl ze Španělska) a hledala ochranu v obchodních podmínkách. Ujištění, že se dá odstoupit do 7 dnů, mne uklidnilo, rozhodla jsem se využít kontakt sdělený na webu a napsat e-mail s žádostí o vrácení platby. Na první zprávu se mi dostala odpověď, která působila spíš jako by ji psal automat. Zaslala jsem tedy další zprávu a dostala zpátky stejnou. Tak to mne trochu vyděsilo. Začala jsem hrozit předpisy a dalším postupem a pak se stal zázrak a asi mi odpověděl člověk. Sebevědomě mi sdělili, že oni žádné platby nevrací. V rámci další diskuse mi nakonec nabídli, že ačkoli nikomu nic nevrací, že mi vrátí půlku. Na to, jak vlastně došli k částce, kterou mi naúčtovali, jsem odpověď nedostala a prachy také dodnes nemám.

Včera jsem si zakoupila fitness náramek a těšila se, až ho vyzvednu. Je to praktická věc, která se dá využít, jenom je třeba ho správně připojit. Zase jsem poměrně rychle na krabičce našla QR kód, který mne odkázal na známé stránky, kde mám ještě předplaceno. Zase mi nabízeli lokalizaci telefonů za minimální poplatek na 1 den. Bohužel, měli smůlu, už jsem s nimi zkušenost udělala a dodnes toho lituji. Tak jsem si aspoň prohlédla těch pár stránek s jejich nabídkou. Obchodní podmínky už nemají, a tak se dále dopouštějí nekalých obchodních praktik, kdy pod dojmem solidní aplikace vytáhnou za trial verzi pár kaček a pak si hned stáhnou z lidí další platbu a tváří se jakoby nic.

Rozhodla jsem se, že to řešit nebudu, ale ten QR kód na další krabičce, kterou nejspíš také dostanete k nějakému výrobku, mne přesvědčil, abych to varování napsala. Nemohu tady dělat reklamu někomu, kdo je takhle prohnaný, ale aspoň mohu varovat – neskenujte QR kódy z krabiček, raději pořádně přečtěte návod.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz