Hlavní obsah
Jídlo a pití

Nádivka s medvědím česnekem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: A. Barešová

Ačkoli je to dietnější verze, je to taková bomba. A kolik energie mají všechny velikonoční lahůdky dohromady!?

Článek

Kdo někdy dodržoval dietní režim, tak mi dá jistě za pravdu, že svátky jako Velikonoce jsou doslova zabiják. Na beránka a mazanec je lepší rovnou zapomenout, ale kousek masa přece neuškodí? A nádivka, to jsou přece bílkoviny? No jo, jenomže samé máslo a spousta živočišných tuků. Nezbývá než vymyslet nějakou dietnější verzi, protože rodina taky musí něco jíst.

S nádivkou už experimentuji delší dobu, protože jí mám ráda, ale vařím pro dva, tak jí dělám jenom trochu, tak akorát do remosky. Do té správné podle mojí babičky patří kus másla, vejce, housky, dva druhy masa, zelené bylinky a sůl. Také muškátový květ. Ale já bych chtěla nějakou tu kalorii ušetřit, tak jsem zakoupila kousek libového uzeného bůčku, kousek vepřového plecka, měkký tvaroh, vejce a housky. V lednici mi zbylo ještě pár lístků medvědího česneku, a tak jsem do toho šla.

Maso se uvařilo v papiňáku a pak jsem ho nakrájela na kousky. Na remosku stačí asi 600 g. Na pokrájené maso jsem ještě nakrájela tři housky a trochu pokapala vývarem. Do misky našlehala tvaroh se žloutky a solí, v další misce z bílků vyšlehala sníh a pak vše smíchala v remosce ještě s nasekaným medvědím česnekem.

Medvědí česnek nabízeli v nedaleké zelenině a pár lístků vyšlo sice draho, ale už jsme z něj měli pomazánku, nyní přišel do nádivky a ještě mi zbyl. Mámě chutná, tak nebylo co řešit. Navíc prý je antiseptický a já se pořád peru s kašlem. Kdoví, co zabere?

Když bylo v remosce vše smícháno, vzala jsem pár porcí špenátu a zahrabala pod povrch. Během pečení se z nádivky vypařovala zelená voda, ale nakonec se zvolna krásně všechno propeklo a já neodolala.

Kolik že to máme energie?

300 g uzený bůček 7410 kJ

300 g vepřová plec 3024 kJ

3 ks vejce 1000 kJ

3 ks rohlík 1260 kJ

250 g tvaroh 1150 kJ

medvědí česnek --

špenát 250 kJ

celkem: 14094 kJ

1/5 2820 kJ

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám