Hlavní obsah
Zdraví

S doktorem o čínské medicíně

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay.com

Díky své alergii jsem se poměrně brzy musela začít zajímat o to, jak organismus funguje a co mu prospívá.

Článek

Neměla jsem k tomu nikdy daleko, protože jsem se věnovala výživě, to je taky tak trochu medicína. Tenkrát měly alternativní metody ještě punc čarodějnictví, ale já měla štěstí, že jsem potkala lékaře, který léčil akupunkturou, na rekreaci ROH.

Když mi obdivuhodně zabrala, že jsem mohla přestat užívat ty uspávací prášky, co jsem s nimi nemohla fungovat, ukázalo se, že můj alergolog také patří k osvíceným. A tak mi kúru znovu zařídil a já se o věc začala víc zajímat a vývoj nemoci ovlivňovat sama. Hodně mi pomohl Ing. Janča, kterého znám jen prostřednictvím jeho knih, ale pokaždé v nich najdu nějakou radu na své bolístky.

Neduhů čas od času přibyde, a tak navštěvuji rovněž svého praktického lékaře. Jako zrovna nedávno. Měl na mě dost času, a protože je v ordinaci sám, tak si někdy popovídáme. Když mi psal léky, zmínil se o tom, že má sám podobné potíže a má také problém s alergií. Zajímaly ho zkušenosti s lékem, který užívám. Tak jsme si poklábosili a já mu povídám, že mi krásně zabrala akupunktura a že ji případně mohu doporučit, protože mi pomohla dost výrazně.

„To bych si nikdy nenechal píchnout.“

Usměji se a divím, načež on pokračoval: „Oni to píchají do bodů a co kdyby se strefili vedle?“

Je lékař, a protože jsem laik, možná je jeho nedůvěra na místě. My, co neznáme detaily, jak to funguje, tak se tím asi zbytečně nezatěžujeme. Vím, že jsou bázlivé zdravotní sestry, ale obava pana doktora mě trochu překvapila. Na druhou stranu chápu, že důvěřovat jinému, i kdyby byl sebelepší odborník, není možná na místě. Příroda je mocná a nikdy nevíme, co provede. Ale my pacienti musíme vždycky spoléhat na svého lékaře a jeho účinné metody.

I když na nás chirurg bere skalpel, ušař zrcátko, neurolog svoje kladívko, všichni mají nejlepší rady jenom ze svého oboru. A tak si musíme se zbytkem poradit sami a na to zaberou bylinky anebo třeba metody z čínské medicíny. Já si s nějakým bodnutím vedle hlavu nedělám. Uvařím si meduňku na nervy, zázvor na chřipku a záda léčím akupresurou.

Anketa

Máte zkušenosti s akupunkturou?
Ano
50 %
ne
50 %
Celkem hlasovali 2 čtenáři.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám