Hlavní obsah
Nakupování

Slevy, slevy, slevy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: A. Barešová

Je s podivem, jak různí podnikavci využívají naše pokroucené myšlení. Místo abychom zvažovali při každém nákupu, za co utrácíme, tak si spočítáme, kolik ušetříme, když nakoupíme ve slevě.

Článek

Nakupovat prostřednictvím slevových serverů je v módě. Kdo to nezkusil, jako by snad ani nebyl. Taková kachna pro dva ve slevě je přece lákavá! I když je to vlastně zajíc v pytli. Obrázek je nejspíš odněkud vypůjčený nebo ilustrační a někdy je krajně podivné, že ta kachna je v nabídce tak dlouho. Že by nebyla tak dobrá, jak vypadá?

Já vím, jde o reklamní triky, touhu nalákat zákazníka, získat kontakty. A může to být i úspěšné, ale nabídek je hodně a v řadě jiných slev si subjekt stejně nikdo nezapamatuje. Leda by se stal jeho oblíbeným. Nalákáni na slevu však třeba na e-shopu nakoupíme. Proč ne? Vždyť už si to před námi koupilo 265 lidí.

Jenomže všechny slevy nejsou tak úplně výhodné, proto na to zřejmě reagovala změna předpisu, kdy nově musí prodávající u slev uvádět i ceny předchozí, jak uvádí § 12a zákona o ochraně spotřebitele:

Cit.:

1) Informace o slevě z ceny výrobku obsahuje informaci o nejnižší ceně výrobku, za kterou jej prodávající nabízel a prodával

a) v době 30 dnů před poskytnutím slevy,

b) od okamžiku, kdy začal výrobek nabízet a prodávat, do okamžiku poskytnutí slevy, pokud je výrobek v prodeji dobu kratší než 30 dnů, nebo

c) v době 30 dnů před prvním poskytnutím slevy, zvyšuje-li prodávající slevu z ceny postupně.

Ze své praxe vím, že čekat třeba na Black Friday se rozhodně nemusí vyplatit. Sama jsem si jednou kupovala mrazák za rozumnou cenu a za pár týdnů se pak, shodou okolností, konal Black Friday. Se zájmem jsem se podívala, o kolik levnější by mrazák byl v akci, avšak jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistila, že s tou „páteční slevou“ vyšel ještě dráž, než když jsem ho koupila. Takže s cenami se všelijak čaruje, proto je dobré se v tom vyznat.

Také jsem vyzkoušela koupit si zážitek na slevovém portále. Voucher nebyl sice drahý, ale nějakou tu kačku stál. Měla to být jízda lodí po Vltavě. Když jsme s kamarádkou dorazily na místo, zjistila jsem, že voucher mám jen jeden a druhou jízdu musíme doplatit. Pokladní řekla cenu a zeptala se, jestli máme lítačku. Celý zážitek pak přišel o polovinu levněji, což ovšem žádný voucher nezohlednil.

A do třetice ještě jedna zkušenost. Mám kamarádku, která má moc ráda nákupy ve slevě. Když je něco ve slevě, skoupí celý krám. Má to už nějak zakódované, protože když to zavání slevou, asi jí vypne mozek a nakoupí všeho trochu víc. Nedávno si zakoupila ke konzumaci 14 balíčků šunky. Je sama, asi neodhadla spotřebu, po šestém balíčku už měla šunky dost. U těch zbylých prošla doba spotřeby a nechtěli to ani psi. Všechny skončily v koši. Tahle sleva se jí tedy nevyplatila.

Možná, že moudrost naší babičky, která říkala: „Laciná věc, drahá věc“ má svůj smysl. Asi i v tom, že co se nám zdá laciné, nakonec může vyjít pěkně draho.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám