Hlavní obsah
Internet a technologie

Zneužití tváře Terezy Pergnerové je podle Facebooku v pořádku

Foto: Pexels.com/Pixabay

Již několikrát na mě vyskočila reklama, která má působit věrohodně. Lákadlo s tváří některé z celebrit má ale za účel jasný podvod.

Článek

Všichni jsme určitě zažili, kdy na sociální síti Facebook na nás vyskočí různé reklamy, tvářící se věrohodně. Také různé podvodné zprávy, kdy je vám na Messenger zaslána zpráva od někoho z vašich Facebookových přátel, která je ovšem rovněž podvod.

Vše vypadá na první pohled nevinně. Na Messenger vám dorazí zpráva od vašeho kontaktu, se kterým si běžně píšete. V ní se může vyskytovat text „Jsi to ty na videu?“ Nebo i jiný text.

Po kliknutí jste stále někam přesměrováváni, dokud nedojde k požadavku na zaplacení nějaké částky.

Nyní se ale opět řeší podvodná reklama, kdy byla využita moderátorka Tereza Pergnerová. Její tvář láká uživatele Facebooku, aby i oni vydělávali na jisté platformě, stejně jako známá moderátorka.

Tváří pro tuto reklamu bylo zneužito už několik, například také moderátor Jan Kraus nebo herec Jakub Prachař.

V reklamě je zobrazen nějaký katastrofický scénář, který vás ze zvědavosti donutí kliknout. Něco ve smyslu toho, že se stalo něco strašného právě některé z celebrit.

Ačkoli je použito známých tváří zcela bez jejich souhlasu a vědomí, podle společnosti Facebook je reklama zcela v pořádku!

To, že ji nahlásíte jako podvodnou, vám bohužel vůbec k ničemu nepomůže.

Domény slibující obrovské výdělky nemají ani žádné kontaktní údaje. Na Facebooku jsou umístěny bez registrace na území České republiky. Tedy jsou to zahraniční domény.

Nepomůže ani žádný z úřadů.

Vaše zpráva pro Facebook, že se jedná o podvod, je bohužel také k ničemu. Stěžování si nepomohlo ani Janu Krausovi. Reklama i po označení jako podvod v klidu běží dál, společnost Meta, pod kterou Facebook spadá, s tím bohužel vůbec nic nedělá.

Jedině Facebook ale může tyto spamy a podvody zastavit blokací této lživé platformy určené k super výdělkům.

K zázračnému zbohatnutí byl využit i Leoš Mareš.

Agresivní reklamy jsou v podstatě všude, kde se dá zaplatit nějaký mediální prostor.

Výzkumník kybernetické společnosti Jindřich Karásek vysvětluje, že když má nějaká reklama na Facebooku více nahlášení, je sice detekována, ale zároveň je to společností vnímáno jako možné krachnutí celé sítě, a tak je automaticky vaše stížnost vrácena zpět jako naprosto v pořádku nebo je vaše hlášení ihned Facebookem smazáno.

Pomoci se tedy nedočká ani uživatel sítě ani celebrita, jakkoli to může být vážená a známá osobnost.

V případě Terezy Pergnerové se navíc jednalo o velmi ubohé využití, kdy celá fotografie s popisky působila, že moderátorka zemřela.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz