Hlavní obsah
Umění a zábava

Stardance očima 11letého chlapce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels

Taneční soutěž Stardance provází naši rodinu už počátku. Poslední tři roky si ji oblíbil i můj syn, a já se zvědavostí vždy sleduji jeho postřehy a názory.

Článek

Je sobota, a začíná první díl oblíbené taneční soutěže Stardance. Všichni tanečníci byli představeni a můj syn má okamžitě jasno. Jeho favoritkou je Darija Pavlovičová.

„Koho sis vybrala, mami?“

„Já určitě Ivu Kubelkovou, tančí hezky a je příjemná.“

Po celou dobu slyším, co že to má ta porota zase proti, proč řeší nějaké propnuté nebo nepropnuté špičky, a málo protažený krk atd. Mému synovi přijde tanec dokonalý.

Jako každý rok mu připomenu, že jsou to odborníci a profesionálové a jsou tam taky proto, aby nastínili divákům, zda byl tanec proveden správně.

Téměř žádný názor nemá na moderující pár Terezu Kostkovou a Marka Ebena. Z poroty má rád Tatianu Drexler, protože se u hodnocení i často usmívá.

Další otázka syna je, koho mám v záloze. Tak říkám, že určitě budu fandit i Evě Adamczykové, protože tančí i ona naprosto úžasně.

I můj syn má zálohu.

„Mami, asi se ti to nebude líbit, ale já mám rád Richarda Krajča. Ale asi moc neumí tancovat. Jenže on má hezkou písničku o Karlovi Gottovi. Mami, škoda, že už umřel, on byl hodný pán.“

Vím, že myslí píseň „Srdce nehasnou“. A jsem ráda, že přiznává, že fandit bude ryze z důvodu sympatií ke Krajčovi. Asi tak jako i spousta lidí takto přistupuje k hlasování.

Přichází dotaz, kdo se mi líbí nejméně.

Oponuju, že to není nejméně, ale že si myslím, že moc neumí tancovat pan kuchař Josef Maršálek. Nicméně ho obdivuji, že do té soutěže šel, že se třeba roztancuje a bude to lepší.

Tady jsme se se synem shodli.

Stardance sledujeme poctivě dále a syn se těší na každý sobotní večer s maminkou, kde je další výhodou i stůl plný dobrot a zapálené svíčky, které má tak rád. Poctivě každý díl posílá hlasy své favoritce, a bedlivě sleduje, jestli i já jsem věrná fanynka a hlasuji.

Přišel díl, kde vypadla moje favoritka, Iva Kubelková. I letos přichází stejná otázka.

„Mami, tak to už se asi dívat nebudeš, že? Teď už se musím dívat sám, že?“

Ubezpečuji ho, že jako každý rok, i letos fandím až do konce. Navíc tam zůstala moje jakási náhradní favoritka, Eva Adamczyková. A hlavně, nemůžu zklamat mého malého fandu.

Když vypadl jeho oblíbený Richard Krajčo, bylo to pro něj překvapivé. Zajímalo mě, jak bude reagovat. Zjišťuji, že děti reagují v podstatě stejně jako dospělí. Diví se, jak mohl vypadnou právě Richard Krajčo, protože přece všichni vidí, že pan kuchař vůbec neumí tancovat ani v dalších dílech. Je to podle něj velká nespravedlnost. Dostávám příkaz jít na facebookovou skupinu tohoto pořadu a podívat se, co na to říkají lidi. Tak mu sdělím, že taky moc nesouhlasí.

Potom ale dodal:

„Víš, co si myslím, mami? Teď jsou v televizi adventní koncerty (tam se synem posíláme každý rok peníze) a ještě jsou Vánoce, tak už lidi nemají na kredit, víš? Takže oni se asi jenom dívají a vůbec ty hlasy neposílají. Tak nevím, proč pak nadávají, že nevypadl ten pan kuchař. Mami, přece když podle té tvojí skupiny skoro nikdo nemá rád toho pána, tak jak by mohl pořád postupovat? Já si prostě myslím, že ten pán zaplatil hodně lidem a oni mu to tam posílají, jinak to není možné, mami.“

Nu, zajímavý pohled, ale říkám mu, že tak to určitě nebude. Že vlastně taky nějak nechápu, jak je možné, když je někdo tak moc oblíben, tak vypadne. Jako naposledy Iva Kubelková. Proč by zrovna favoritům nikdo neposílal hlasy, a nejméně oblíbeným ano?

Možná z lítosti? Z obdivu, že měl pan Maršálek odvahu do toho jít?

Tak jako tak synovi vysvětluji, že mít zlost na pana Maršálka je nesmysl. Samozřejmě je pravda, že když je to taneční soutěž, asi by měl vypadnout mnohem dříve, v tom se shodneme asi všichni. Ale taky mu vysvětluji, že pan Maršálek přece nemůže za to, že ho lidé posílají stále dále. A že musí vydržet všechny ty zlé komentáře, a to přece není ani pro něj nic příjemného.

Chápavě pokývne hlavou a já pokračuju: „Víš, vzpomeň si, co jsi říkal na začátku. Sám jsi přiznal, že podle tebe Richard Krajčo asi není úplně nejlepší, ale prostě ho máš rád, tak mu fandíš. A třeba je i pan Maršálek lidem hodně sympatický a proto jsou věci tak, jak jsou.“

„No jo, asi jsem úplně stejný jako ti lidi mami. Stejně nechápu, když ta paní Kubelková hezky tancuje a je taky podle všech sympatická, tak proč teda vypadla. Mami, chudáci ty její dcery, já bych taky brečel, kdyby jsi vypadla .“

Jsem z něj vcelku dojatá a zároveň překvapená z jeho postřehů.

Teď už se těší na velké finále. Je naprosto přesvědčený, že jeho favoritka Darija bude vítězkou. A pokud ne, tak řekl: „Mami, pro mě je ona stejně nejlepší, a i nejhezčí. Škoda, že neví, že jsem jí posílal hlasy. Nebo myslíš, že to ví?“

Chlácholím ho, že určitě ví…

Anketa

Komu budete držet pěsti vy?
Darija Pavlovičová
38,7 %
Eva Adamczyková
54,2 %
Vavřinec Hradílek
7,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 2462 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz