Hlavní obsah
Rodina a děti

Výroba dětí pro peníze? Tak hlavně, že mám na pivo a nemusím do práce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Dnešní rozhovor dvou žen mě opravdu dostal. A vlastně mi čím dál víc dochází, že si tady může pořídit dítě kdekdo. Matky, které zcela jistě požívají zakázané látky, vidím dnes a denně, a žasnu, že je to asi v pořádku.

Článek

V mém okolí je několik žen, o které bych si s prominutím neopřela ani kolo. Jedna žena, která zde bydlela několik let, se už sice odstěhovala, ale i ona byla příkladem toho, že si „dělá“ děti jen pro peníze. Má jich ve svých mladých letech hned 5.

Byla mnohokrát diskutována i na Facebooku, kde v naší skupině byly matky, které nechápaly její péči. Já jsem patřila mezi ně.

Jejímu nejmladšímu chlapci byly pouhé 3 roky. Staršímu 5 let. Tito dva malí chlapci často běhali venku bosí nebo v botách o několik čísel větších a roztrhaných. Na sobě měli i v chladném počasí pouze krátké rukávky, v době oběda seděli na studených schodech a jedli suchý rohlík, který si dělili. Vlasy často úplně zacuchané, slepené až hrůza.

Vždy když jsem to viděla, poslala jsem svého syna, aby jim zanesl teplé pití a nějaké jídlo. Byli šťastní. Takto ale přežívali od rána do večera. Celé dny venku. A snad nad nimi stál Bůh, že se jim nikdy nic nestalo. Nedokážu si představit, že nechám celé dny o samotě tříletého chlapce.

Starší chlapec měl zřejmě příkaz toho mladšího hlídat, jenže on sám potřeboval ještě dohled. Jejich matka sice není ta, co by nepracovala, ale ona i její druh značně holdovali alkoholu a cigaretám. Jistě, vydělává, tak ať si dopřeje. Ale na úkor vlastních dětí? Když si vzpomenu, jak nedávno po internetu kolovala složenka jedné z matek, která má také 5 dětí, s částkou na téměř 100 tisíc, umím si představit, kolik jsou asi tak dávky na pět dětí. Navíc je to velká rodina, kde pracovala pouze matka, druh vysedával celé dny doma, tudíž početná rodina s velmi nízkým příjmem. Takže přídavky na pět dětí, určitě příspěvek na bydlení a k výplatě bonusy na pět dětí. Jsem si jistá, že chudoba tam nebyla. No jo, jenže když matka chodila věčně jak z butiku, tašky plné piva, cigaret, to něco stojí. Proč by dala dětem teplý oběd nebo slušné teplé oblečení a pořádné boty.

Nebo že jim snad dokonce koupila ovoce? Nebo se jim nedej bože věnovala? Koupila jim třeba kolo nebo je vzala na výlet. To ani náhodou. A co třeba si najít pořádného chlapa? Ten, kterého měla doma jen spal nebo popíjel. Kolikrát dětičky byly v obchodě a kupovaly si v době oběda rohlík a k tomu jeden kečup. Bylo mi vždy do pláče.

Všechny jsme to řešily na naší skupině, jenže bohužel, pokud není dítěti vyloženě ubližováno, má postel na spaní a žádné modřiny po těle, je vlastně všechno v pořádku.

Tato matka ale nakonec musela byt opustit, když se ukázalo, že je terčem nás všech okolo, a hlavně když se projevilo, že její bratr obtěžuje malé dívenky. Zkrátka pedofil. A ona toho bratra klidně nechala u nich v bytě, kde byly dvě malé holčičky. Všichni jsme měli obavy o ta malá stvoření.

Foto: Pexels

Vše dopadlo, jak mělo. Bratr je v léčebně. Ona se odstěhovala pod tíhou ostudy, druha už nemá. Její děti vyrostly a hned dvě ji okamžitě po škole opustily. Dva chlapci jsou velmi šikovní ve fotbale. Jejich matka se na ně nikdy nepřišla podívat, a to bylo trnem v oku i samotnému trenérovi, který je alespoň chválil, že jsou opravdu talentovaní. A oni byli vždy tak potěšení za nějakou pochvalu a zájem o ně samotné. Sice neměli dresy jako druzí, matka jim na ně nedala peníze, hráli v ošuntělých hadrech, ale všichni jsme je moc obdivovali. Takové nadané děti, pokorné a skromné, vždyť to je dar.

Když jsem jednou šla za jejich matkou s taškou plnou krásných věcí po svém synovi, včetně hraček, vyhodila mě s větou, že co si myslím, že ona není žádná „socka“, aby potřebovala nějaké staré hadry. Moje snaha pomoci dětem vyšla na prázdno.

Toto je jeden případ z mnoha, které tady mám. Dnes jsem vyslechla rozhovor jedné matky, která si zcela očividně dá nějakou tu zakázanou látku a jak se říká „sjetá“ už od rána míří s dítkem do školky. V obchodě se potkává se svou známou a ta se jí ptá, co bude dělat, když jí končí rodičák. A ona? “ Co asi, n..... si další. Víš jak, sedíš doma, máš prachy, máš na pivo, do roboty nemusíš, takže cajk."

Že určitě i tato výstavní matka pobírá dávky, je asi jasné. Tyto druhy matek, pokud se jim tak dá vůbec říkat, bytostně nesnáším. Každý pohled na jejich děti mě svírá.

Nedávno jsem dokonce byla svědkem toho, jak opilí rodiče sedí ještě o půl 12 u piva, a jejich asi tříletý chlapec pláče, že chce jít domů spinkat. Co se stalo pak, byl opravdu otřesný zážitek. Opilý otec se zvedá a jde tančit na parket. Jeho chlapeček za ním utíká a pláče. Otec sebou zavrávorá, spadne na chlapce a ten se hlavou praští o betonový vysoký květináč. A otec? „Nemotej se mi tady pod nohama, dobře ti tak!“

Foto: Pexels

To už samozřejmě nenechává chladným nikoho z nás a je zavolána sanitka, protože chlapec byl omámený a tekla mu krev. Následně se rodiče tváří, jako že je to nezbeda neposedný a odjíždějí s chlapcem do nemocnice. Jak to celé dopadlo netuším, ale nepředpokládám, že by se u rodičů tohoto typu vůbec něco změnilo.

Stále mi zůstává rozum stát nad tím, kdo všechno může mít u nás v zemi dítě. Nevím, jak to chodí v jiných státech, ale toto je opravdu k pláči.

Matek, co si dělají jedno dítě za druhým, aby nemusely do práce, a matek alkoholiček, zfetovaných, bez jakékoli péče. Stačí děcko strčit do školky, nechat ho tam do zavíračky a mám klid. A hlavně taky nechápu, proč je stále naléváno již evidentně opilým rodičům. Tak jasně, hlavně že jsou tržby. Rozbitá hlava malého chlapce přece není taková hrůza!

Opravdu je mi smutno.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz