Hlavní obsah
Nakupování

Proboha zrušte akční ceny

Začněme tlačit na orgány pro ochranu spotřebitele, aby se nás zastaly, a my bychom konečně mohli nakupovat za odpovídající ceny.

Článek

Nedá mi, než se zpožděním ještě zareagovat na článek z 19.11.2024 o názvu „Jak mě supermarket opět převezl aneb zmatečná data v letácích“.

Jezdím nakupovat větší nákupy 1 x týdně až 1 x za 10 dní. Na leták se zběžně podívám a napíšu si nákupní lístek se zbožím, které potřebujeme, a navíc je zlevněné.

Poslední dobou se mi však již nechce:

· sledovat akční ceny v letáku, na netu či appce;

· pátrat kterých dnů se to týká (např. středa – úterý, pátek – neděle, pondělí – úterý);

· nezapomenout si s sebou vzít telefon s nainstalovanou appkou, jejíž součástí je věrnostní karta;

· sledovat kterého zboží se týká cca 15 – 25 kupónů;

· nezapomenout zatočit kolem štěstí, protože tato výhoda do 48 hodin zmizí;

· sledovat další a další výhody.

Obchod si tímto systémem aplikací, digitálních účtenek a využíváním zákaznických výhod zmapoval chování svých věrných zákazníků a stále více „tlačí na pilu“, resp. na svého zákazníka.

Pokud mě ze záplav reklam v televizi, rádiu či internetu zaujme ještě něco, co v mém obchodě tak výhodně nemají, tak nemám již sílu si zahnojit telefon dalším appkami našich super a hyper marketů.

Pravidelně kupuji mléko, pivo, vajíčka, máslo, sýry, kávu, ovoce a zeleninu. Poslední dobou ale s hrůzou zjišťuji, že nekupuji vždy ale to, na co mám chuť, ale když je to v akci. Znám ale i jednotlivce, kteří objíždějí obchody a kupují „výběr z toho nejlevnějšího“.

Apeluji tedy na orgány, které se zabývají ochranou zákazníků, aby systém, kdy bylo v roce 2024 až 70 % zboží je v akci, změnily. Takto to vypadá, že se spíše svým podbízivým postojem motivují supermarkety (většinou se zahraničními vlastníky, zřejmě po daňových pobídkách od státu a vstřícnosti měst s prodejem vhodných pozemků) k dalším a dalším stavbám obchodů.

Ministerstvo průmyslu a obchodu – dozorové orgány

Dozorové orgány kontrolují, zda prodávající či jiné podnikatelské subjekty, které nabízejí, prodávají a uvádějí na trh výrobky, nabízejí nebo poskytují služby, dodržují povinnosti, které jsou jim uloženy.

Níže je uveden výčet dozorových orgánů, které dohlížejí nad dodržováním povinností zakotvených v zákoně o ochraně spotřebitele. Po rozkliknutí naleznete další informace a kontakty na jednotlivé dozorové orgány:

https://www.mpo.gov.cz/cz/ochrana-spotrebitele/(Ministerstvo průmyslu a obchodu)

Odbor živností a spotřebitelské legislativy si v oblasti ochrany spotřebitele klade za hlavní cíl především plnění Strategie spotřebitelské politiky 2021 – 2030Za prioritní okruhy jsou považovány zejména: bezpečnost výrobků a služeb, ochrana ekonomických zájmů spotřebitelů, zajištění dozoru nad trhem, posílení vymahatelnosti práva, legislativní činnost, spolupráce se spotřebitelskými organizacemi, vzdělávání a informovanost spotřebitelů.

Současnost:

Potřebuju koupit mletou kávu - je v akci za 89,90 Kč (bez akce 209,90 Kč), ale budou ji mít až v pondělí a úterý tj. za týden. Tak koupím dnes jen pivo za 12,90 Kč (bez akce 21.90 Kč) a asi tuzemák za 109 Kč, když „normálně“ je za 209 Kč. Po jeho vypití se můj vztek snad trochu otupí. No a za týden budu muset jet pro tu kávu. Kolo štěstí jsem chtěl najít, ale bude až příští týden. Teď ale nevím, jestli už od středy nebo až od víkendu a v appce to nemůžu najít.

Máme legislativu, máme dozorové orgány na ochranu spotřebitelů, máme ochranu osobních dat, řeší se to i televizi a mluví o tom i známí politici. Ale skutek zatím utek.

Mnoho voličů, kteří půjdou na podzim k volbám, doteď neví, koho budou volit. Já nevím taky, ale pokud uvidím ve volebním programu některé z našich zavedených nebo nových politických stran předvolební slogan „ZRUŠÍME AKČNÍ CENY A ZASTAVÍME SLEVOVÉ ŠÍLENSTVÍ“ zpozorním a budu o této straně minimálně uvažovat.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám