Hlavní obsah
Aktuální dění

Newton Media spouští databázi novinářů, klientům bude prodávat jejich kontaktní údaje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Aleš Borovan/Borovan.cz

Největší monitorovací firma Newton Media (majoritní majitel Petr Herian) spouští další službu - velkou, aktualizovanou databázi kontaktů novinářů českých médií pro profesionály v oblasti komunikace a PR.

Článek

Databáze byla vytvořena ve spolupráci s irskou společností MediaHQ, která provozujeme online databázi mediálních kontaktů pro PR pracovníky v celé Evropě. Nová aplikace Newton Media, obsahující celostátní i regionální média, podle společnosti funguje nejen jako databáze kontaktů, ale i jako „nástroj pro distribuci tiskových zpráv a reporting úspěšnosti doručení sdělení požadovaným adresátům“.

Zajímavá otázka je, zda databáze, obsahující údaje týkající se novinářů, je v souladu s GDPR. „Databáze kontaktů plně respektuje GDPR a dává kontaktům možnost se kdykoliv z databáze odhlásit a v případě neaktivního emailu být po roce vymazán z databáze. Kontakty na novináře, které byly použity pro účely databáze, jsou veřejně přístupná data,“ uvedl pro Borovan.cz Michal Hroneš, innovation manager Newton Media. Firma se odvolává na takzvaný oprávněný zájem. „Naši zákazníci jsou profesionální komunikátoři s oprávněným zájmem na komunikaci s novináři prostřednictvím tiskové zprávy nebo e-mailu,“ doplnili zástupci MediaHQ.

I podle oslovených právníků by databáze novinářů a jejich kontaktů měla být v souladu s GDPR. „Z mého pohledu je tahle praktika vlastně spíš v souladu s GDPR a vzala bych to přes tzv. oprávněný zájem. Novináři mají jako „hlídači demokracie“ určitá výsostná práva, z hlediska autorských práv, ochrany osobnosti atd. Mají v rámci státu důležitou roli. A s tím může jít ruku v ruce „oslabení“ jejich „soukromí“ oproti ostatním jedincům - právě pro oblast novinařiny a možnost je ve věcech veřejného zájmu kontaktovat. Všechno musí být samozřejmě v přiměřené míře, ale apriori bych to plošně jako porušení GDPR neviděla,“ uvedla advokátka Petra Dolejšová, která se věnuje oblasti marketingu, médií, e-commerce světa, GDPR, ochrany značky atd.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz