Článek
Jak taky máte něco změnit, když je období vaší funkce dlouhé pouhé čtyři roky, a potom vás nahradí někdo, kdo má na věc možná diametrálně odlišný názor. Je tu ale jedna věc, která nezáleží na ministerstvu, ani na nikom dalším „shora“, jde o cílené přetěžování a cílený enormní tlak na studenty. Toto je v režii každého učitele individuálně, jestli se nad tím někdo více zamýšlí, těžko říct.
Denní plán většiny studentů je přijít na osmou hodinu ranní do školy, sedět tam osm hodin až do odpoledne, a vrátit se totálně bez energie mezi pátou až šestou hodinou večerní domů. Během těch osmi hodin sezení navíc dostanou x y zadání, které do nejzazších termínů musejí splnit. Je asi jasné, že šance na nějaký soukromý život či, nedej Bože, zábavu a koníčky, je minimální. Spojit obojí dohromady bez zanedbání jednoho či druhého je nemožné. Učení se do noci na nadcházející testy a časné vstávání způsobují to, že studenti spí málo, což má vliv jak na následné studijní výsledky, tak i na celkové psychické zdraví. Výzkumy prokázaly, že existuje vztah mezi vnímanými studijními nároky a spánkem studentů. Termíny testů, termíny odevzdání, prezentace a projekty, to všechno plní kalendáře studentů každý týden. Naše školství potřebuje změnu, a to akutní.
Je toto opravdu to, co učitelé chtějí? Nebylo by lepší nechat studentům alespoň trochu volného času a netlačit pořád na pilu? Samozřejmě, že bylo, rozhodnutí je na každém z nich zvlášť.