Hlavní obsah
Aktuální dění

V Česku vzniká nové LGBTQ+ médium, spouští crowdfunding

Foto: Unsplash, Rob Maxwell

Vzniká nový mediální web zaměřený na queer témata. Qult (čteno kult) dnes spouští crowdfundingovou kampaň, jejíž cílem je nabrat 400 lidí, kteří vznik média i jeho dlouhodobé fungování podpoří.

Článek

Spuštěná crowdfundingová kampaň, která poběží do začátku prosince, má za cíl nabrat 400 lidí, kteří budou pravidelně podporovat seriózní žurnalistiku zaměřenou na LGBTQ+ témata a dostanou plný přístup k obsahu.

S redakcí magazínu Qult bude spolupracovat spisovatel, publicista a držitel ceny Magnesia Litera Marek Torčík, bývalá novinářka Seznam Zpráv Tereza Ulrychová, novinářka Klára Pukovcová (spolupracovnice Revue Prostor, dříve iDNES), spisovatel, laureát Ceny Jiřího Ortena a bývalý editor ČT24 Vratislav Maňák, novinář Peter Brejčák (CzechCrunch), publicistka Anna Novák (dříve spolupracovnice Českého rozhlasu a Hospodářských novin), publicista Matěj Hřib (spolupracovník A2), Natálie Ferreira de Sousa (spolupracovnice Vogue, dříve Seznam Zprávy), socioložka a kulturní teoretička Magdaléna Michlová (spolupracovnice A2, Alarm a Artalk), spisovatel, bohemista a autor románového bestselleru Srpny Jakub Stanjura, lidskoprávní aktivistka Georgia Hejduková nebo Vladimír Nezdařil (spolupracovník Deníku N a Page Not Found).

Web by měl přinášet zejména publicistiku v podobě článků, komentářů, reportáží, recenzí, esejí a rozhovorů. Podle posledních průzkumů je v české populaci 7 % LGBTQ+ lidí, což je více než 736 000 osob. Pro ně však v Česku chybí mediální prostor, kde by seriózně, pravidelně a do hloubky vznikala queer žurnalistika. Někdy se sice obsah o queer tématech dostane do klasických médií, ale často tam bývá okrajový, připravovaný primárně pro většinovou společnost nebo je zpracován senzachtivě či stereotypně. Qult to chce změnit.

Lidé mohou vznik a fungování nového queer webu podpořit prostřednictvím členství, které vychází na 249 korun měsíčně a lze ho pořídit i čtvrtletně, půlročně nebo ročně. Členství lze také koupit jako dárek. Web během crowdfundingové kampaně nabízí i možnosti podpory pro firmy a organizace. Ty si mohou pořídit například skupinové členství pro zaměstnanectvo. Pro firmy a agentury je pak určena sekce nabízející s předstihem inzerci v podobě PR článku nebo banneru za zaváděcí ceny. Poslední možností crowdfundingu je podpořit vznik filantropickým darem.

Mezi partnery crowdfundingu a vzniku magazínu Qult jsou organizace Prague Pride, Jsme fér, Divadlo Ungelt, Amnesty International, Trans*parent, Pride Business Forum, festival Mezipatra a kreativní agentura Story TLRS. Pokud bude crowdfunding úspěšný, samotný on-line magazín by měl být spuštěn během prosince 2025.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz