Článek
Většina Čechů nemá zrovna miliony na účtě, a proto je nucena studovat každý týden nové sady letáků a psát si nákupní seznamy podle aktuálních slevových akcí. Je to otravné a únavné. Kvůli šetření rodinného rozpočtu lidé uskuteční namísto návštěvy jednoho obchodu obchůzku několika, aby vyzobali z aktuálních slevových akcí maximum. Stojí to více času, energie, ale výrazně to ušetří peněženku.
Pro mě jako normálního smrtelníka je nepochopitelné, jak mohou obchodní řetězce být v plusu, když prodávají každý týden velké množství produktů za výrazně zlevněné ceny. Jak je to možné?
Z logiky věci mi vychází, že neakční ceny musí být neúměrně přestřelené a skutečné, normální ceny zboží, kdy obchodní řetězec ještě vydělává, musí být opravdu blízko cen akčních.
Co by se stalo, kdyby se veškeré akce zrušily? Jako nakupující bychom na tom jedině vydělali.
Ony i v současnosti existují obchody, kde žádné akce nenajdete a prosperují. Tyto obchody neotravují své zákazníky vlezlými reklamami na slevy, neničí lesy každotýdenními tunami letáků a nenutí zákazníky přiběhnout na zapískání.
Tímto obchodem je např. jedna nejmenovaná drogerie. Tam žádné akční slevy na zboží nenaleznete. Zdejší ceny jsou oproti konkurenci nižší, trvale, po celý rok.
Představme si tedy svět bez akcí, bez tun zbytečných letáků, bez ubíjejícího běhání po obchodech kvůli aktuální slevě. O kolik jednodušší by život byl.
A že by bylo draho? Nemyslím si. Ceny zboží by se tomu přizpůsobily a přiblížily se konečně těm skutečným cenám. Aspoň si to osobně myslím.
Anketa
reakce na: