Hlavní obsah
Nakupování a trendy

Hvězdy z lahví: Jak Aquila inspirovala zákazníky k věrnosti a radosti

Foto: Pixabay

Kdo by si nepamatoval slavnou soutěž Aquila o hvězdičky? Na etiketách lahví se objevily hvězdičky, které měnily nákup v dobrodružství. Připomeňme si legendární akci, díky které se Aquila zapsala do paměti mnohým z nás.

Článek

Když na český trh vstoupila značka Aquila, přinesla svěží vítr nejen do nabídky minerálních vod, ale i do komunikace se zákazníky. Její zakladatelé, bratři Jiří a Marek Zelení, věřili, že značka vody může být víc než jen každodenní součást pitného režimu. Chtěli vytvořit něco, co lidem vykouzlí úsměv na tváři – a tak vznikla myšlenka soutěže o hvězdičky.

Sběr hvězdiček – fenomén, na který se nezapomíná
Stačilo koupit lahev Aquila, odlepit etiketu a pečlivě vystřihnout hvězdičku. Každý hvězdný úlovek se pak lepil do speciálního sběratelského alba. Odměny byly lákavé – od praktických dárků, jako byly sportovní lahve, batohy nebo trička, až po vstupenky na koncerty či dokonce víkendové pobyty. Mnozí zákazníci si pamatují, jak doma u kuchyňského stolu skládali vystřižené hvězdy a s napětím počítali, kolik jim ještě chybí k vysněné odměně.

„Byla to jednoduchá, ale geniální kampaň,“ vzpomíná jeden z tehdejších marketérů. „Hvězdičky lidé vnímali jako malou radost, kterou mohli proměnit v dárek. A hlavně – lahve Aquila si díky tomu kupovali znovu a znovu.“

Vzpomínky, které přetrvávají
Pro mnohé byla soutěž nejen o sbírání dárků, ale i o sdílené zážitky. Lidé si mezi sebou hvězdičky vyměňovali, děti je lepily do alb a těšily se na pošťáka, který přivezl balíček s odměnou. Aquila tímto způsobem získala pověst značky, která umí oslovit srdce svých zákazníků, a to v době, kdy věrnostní programy teprve začínaly.

Zakladatelé, kteří věřili v příběh značky
Jiří a Marek Zelení byli vizionáři, kteří rozuměli českému trhu i zákazníkům. Věřili, že marketing musí být především autentický a radostný. Proto chtěli, aby jejich minerální voda nebyla jen nápojem, ale i symbolem kvality a pozitivní energie. Soutěž o hvězdičky se stala vlajkovou lodí jejich kampaní a inspirovala i další značky.

Co dnes hvězdičky znamenají?
Aquila od té doby prošla mnoha proměnami – modernizovala logo, rozšířila nabídku příchutí a stala se součástí širšího portfolia nápojů. Ale pro mnoho lidí stále znamená nostalgii, vzpomínku na okamžiky, kdy pití vody nebylo jen rutinou, ale také malou hrou o hvězdné ceny.

Hvězdičky Aquila se staly ikonou věrnostních kampaní v Česku. V době, kdy zákazníci hledají víc než jen produkt, ale i zážitek a příběh, je tento kousek historie krásným důkazem, že i obyčejná lahev vody může rozzářit všední den.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz