Hlavní obsah

Můj soused je šmírák. Všimla jsem si, jak mě každý den sleduje dalekohledem

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay/Public domain

Ilustrační foto

Bydlela jsem ve svém malém bytě již několik let a sousedství mi připadalo klidné a přátelské. Můj soused naproti byl starší pán, vždy zdvořilý a vycházela jsem s ním dobře.

Článek

Jednoho dne jsem však zpozorovala něco, co mi začalo dělat velké starosti. Kdykoliv jsem se podívala z okna, uviděla jsem ho, jak sedí a pozoruje moje okno dalekohledem. Zpočátku jsem si myslela, že to musí být náhoda, že snad pozoruje ptáky nebo jiné věci za oknem.

Můj soused je šmírák

Ale jak dny plynuly, stávalo se to stále častěji. Všimla jsem si, jak mě každý den sleduje dalekohledem . Každý den, když jsem přišla z práce, jsem ho viděla sedět u okna, dalekohled připevněný k očím a jeho pohled pevně upřený na můj byt. Začala jsem se cítit nepříjemně a nejistě ve vlastním domově. Moje zpočátku nevinná domněnka o jeho zájmu o ptactvo a přírodu se změnila v podezření, že špehuje mě. Rozhodla jsem se, že se k tomu postavím čelem a promluvím si o tom se spolubydlícím. Jednoho dne jsem šla přímo k němu a otevřeně se zeptala, proč mě pozoruje. Jeho odpověď byla vyhýbavá; tvrdil, že jen obdivuje výhled, který zahrnuje nejen můj byt, ale celou ulici. I přes jeho pokus o vysvětlení jsem nemohla potlačit pocit, že něco není v pořádku.

Všimla jsem si, jak mě každý den sleduje dalekohledem

Situace se začala vymykat kontrole, když jsem si všimla, že jeho chování neovlivnil ani náš rozhovor. Po konzultaci s právníkem jsem se rozhodla podniknout patřičné kroky. Situace vyústila v soudní řízení, ve kterém jsem požadovala, aby soused přestal porušovat moje právo na soukromí. Proces byl napjatý a vyčerpávající, ale nakonec soud rozhodl v můj prospěch. Soused mě musel přestat okamžitě pozorovat, a i když jsem cítila úlevu, že mám zase soukromí, bylo mi smutno z toho, jak se celá situace vyvinula. Uvědomila jsem si, jak je důležité si chránit své osobní hranice a stát si za svými právy, i když to znamená střet s někým, kdo byl kdysi součástí mého každodenního života. Od této doby se mi soused vyhýbá a už nikdy jsme se nepotkali.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Sledovačka

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz