Hlavní obsah

Byla jsem otrokem vlastních dětí. Doma jsem zavedla tato pravidla a já se znovu cítím jako žena

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay/Public domain

Ilustrační obrázek

Jednoho dne mi došla trpělivost. Rozhodla jsem se vážně promluvit s manželem a udělat důležité rozhodnutí. Děti se s novými pravidly popraly dobře. Jak to u nás funguje?

Článek

Byla jsem otrokem vlastních dětí

Každý den začíná stejně. Budík zazvoní v šest hodin ráno a já se rychle vyhrabu z postele, abych připravila snídani pro své dvě děti. Sotva otevřu oči, už slyším jejich hlasité požadavky: Mami, kde mám ponožky? Mami, já nechci tohle jídlo! Mami, pomůžeš mi s úkolem? Každý den se cítím jako maratonec, který nikdy nedoběhne do cíle. A tak jsem si jednoho dne položila otázku: Jsem otrokem vlastních dětí? Únava je mým věrným společníkem. Když večer konečně uložím děti do postele, cítím se vyčerpaná. Ale místo odpočinku mě čeká další kolo úkolů: úklid, praní, příprava na další den. Někdy si připadám jako robot, který plní nekonečný seznam úkolů bez možnosti vypnutí. A přitom jsem kdysi měla své sny a touhy. Kde je ta žena, která milovala malování a čtení knih.

Doma jsem zavedla tato pravidla

Jednoho dne jsem se na sebe podívala do zrcadla a skoro jsem se nepoznala. Stala jsem se někým, kdo žije jen pro své děti a zapomněla jsem na sebe. V tom okamžiku jsem si uvědomila, že musím něco změnit. Nemohu být jen matkou, musím být i sama sebou. Když děti konečně usnuly, sedla jsem si s manželem a otevřeně jsme si promluvili. Cítím se jako otrok vlastních dětí, přiznala jsem se mu. Mám pocit, že jsem ztratila sama sebe. Manžel mě objal a řekl, že to musíme změnit. Nemůžeš být jen matkou, musíš být i sama sebou. Začali jsme tím, že jsme dětem vysvětlili, že maminka potřebuje čas i pro sebe. Zavedli jsme pravidlo, že každý večer budu mít hodinu jen pro sebe. Manžel převzal část domácích povinností a já jsem se vrátila ke svým koníčkům.

Já se znovu cítím jako žena

Začala jsem malovat a číst knihy, které jsem měla na seznamu už roky. Každý týden jsem si vyhradila čas na setkání s přáteli a cvičení jógy. Děti si zvykly na to, že maminka má svůj čas a naučily se být samostatnější. Dnes už se necítím jako otrok vlastních dětí. Našla jsem rovnováhu mezi rodinným životem a svými vlastními potřebami. Jsem šťastnější a spokojenější, a to se odráží i na mé rodině. Děti vidí, že maminka je šťastná, a to je učí, že je důležité pečovat nejen o druhé, ale i o sebe. Být matkou je nádherný dar, ale není to jediná role, kterou máme. Nemusíme být otroky vlastních dětí, ale můžeme být i šťastné. A když jsme šťastné my, je šťastná i naše rodina. Takže, milé maminky, nezapomínejte na sebe. Ne, děkuji, otrokem vlastních dětí být nechci. A co vy?

Zdroje: Autorský článek a vlastní zkušenost

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz