Hlavní obsah
Víra a náboženství

Sekty ČR: Supreme Master

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: České sekty a sekty v ČR

Se spolužákem na cestě k českému mistrovi Loving Hutu

Ne vždycky bývají sekty násilné. Někdy jsou prostě jen bizarní a šílené, ale i u těch si nemůžete být nikdy jistý. Když jsem narazil na veganskou restauraci Loving Hut, kterou vlastní sekta, hned jsem se tam šel podívat.

Článek

Restaurace Loving Hut znáte možná i pod názvem Loving Bistro. Jde o franšízy stejného podniku, který ve svých vizích vybudovala Mistryně Ching Hai. Jde o vietnamskou buddhistku, která se začala považovat za ženské vtělení Dalajlámy a vytvořila si vlastní mahajánovou verzi buddhismu. Spojila ji s veganstvím a ochranou planety.

Zatím všechno dobré, že? Náboženská organizace, propagující veganství a vlastnící veganské restaurace je vlastně skvělou alternativou k tradiční religiozitě. Jenže je v tom háček. Jde o sektu, jejíž hloubku v restauraci nepochopíte.

Když budete mít štěstí, narazíte v Loving Hutu na televizi se zapnutým programem. Běží tam vždycky to stejné - 24hodinové online vysílání SUPREME MASTER TV, neboli televize, kterou stvořila Mistryně Ching Hai. Mezi reportážemi z různých částí světa a duchovními citáty najdete i AI generovaná zvířata, která vás prosí, abyste se přidali k hnutí a zachránili planetu. Několikrát denně tam také vysílají pořady s Ching Hai, které bývají tím nejhůře stravitelným z celého channelu.

O Ching Hai se napsalo mnohé. Údajně vykořisťuje své zaměstnance pomocí tzv. Karmické tabulky. Tu hnutí rozdávalo i v České republice a do rukou se mi dostalo hned několik výtisků. Podle tabulek jsem si mohl snadno najít, jak na tom duchovně jsem. Za každý nádech, za každou sklenici vody, za každé jídlo i spláchnutí záchoda byly mínusové body. Za zabíjení živých tvorů nebo jejich jezení byly tisíce mínusových bodů. Za prodej alkoholu a cigaret dokonce miliony mínusových bodů ročně.

Zděšeně jsem se díval na seznam a počítal. Za svůj život jsem byl mnoho milionů bodů v mínusu. Naštěstí obsahovala brožura i řešení - různými činnostmi bylo možné si negativní karmu odpracovat. Jako jeden z hlavních způsobů byla například práce zdarma v Loving Hutech nebo prodej sektářských šperků. Pokud jste na tom byli obzvlášť špatně jako já, mohli jste se dokonce odstěhovat na ostrov k Ching Hai a sloužit jí. Za uklízení jejího domu, navrhování jejích šatů, ba dokonce i jen za to, že na vás pohlédla, jste mohli získat tisíce plusových karmických bodů. A najednou mi došlo, že tahle ženská prostě převzala indický karmický systém a udělala z něj „moderní“, matematicky propočítaný systém, který jí slouží k zotročování lidí.

Za vším je samozřejmě ušlechtilý záměr. Před cca 15 lety například Mistryně hlásala, že přijde konec světa, a že mu lze zabránit jen zakládáním Loving Hutů. Byl jsem zvědavý, zda je tenhle aspekt v hnutí stále živý.

Rozhodl jsem se, že se přihlásím do této sekty. Napsal jsem na email, uvedený pro Českou republiku na webu Supreme Master TV. Odpověď jsem dostal za několik dnů. Dostal jsem pozvání do osobního bytu muže, který byl českým zástupcem kultu Ching Hai. Spravoval české stránky hnutí a překládal titulky pořadů do češtiny. Pracoval i se svou manželkou v Loving Hutu a žil v malém bytečku.

Hned, jak jsem tam vešel, všiml jsem si, že všude visí fotografie Mistryně, a kde nebyla její fotka, tam byla obrazovka s programem Supreme Master TV. Bylo mi vysvětleno, že pouhé sledování tohoto pořadu čistí prostor až do dálky sedmi kilometrů. „Od čeho?“ ptal jsem se zmateně, a odpovědí bylo, že tím má na mysli temné entity - démony - zlé mimozemšťany a jejich vůdce, kterému říkal Luciper (takový legrační název pro Satana).

Hned na začátku setkání mi pán ukázal svá speciální zařízení. Jednalo se o placičky, vytištěné na 3D tiskárně, ale měly uvnitř nějaký kus kovu, který jim zvyšoval hmotnost. Podle pána se jednalo o zařízení na čištění prostoru a lidí. Musel jsem si stoupnout nad jednotlivé placičky a zkoušet, jestli cítím jejich „energii“. Zoufale jsem se snažil vymýšlet odpovědi tak, aby mi to věřil. Ale on byl úplně zahleděný a sežral mi to doslova i s navijákem.

Začal mi vysvětlovat, že svět je jiný, než se zdá. Ruský prezident je prý už dávno mrtvý a jeho podobu teď zhmotňují démoni. Viry Covidu-19 podle něj byly duše mrtvých (námi snězených) zvířat, která se mstila za svou smrt a zabíjela masožrouty. Požáry v Austrálii prý nebyly způsobeny změnou klimatu, nýbrž se jednalo o vědomé stromy, které na příkaz Nejvyšší Mistryně Ching Hai spáchali hromadnou sebevraždu sebeupálením, aby smazali negativní karmu naší planety a prodloužili nám život (rozuměj - čas před Apokalypsou).

Vychrlil to na mě během hodiny a já se jen nestíhal divit. Všechno samozřejmě zdrojoval přímo z videí Ching Hai, jejíž slova v takových případech s oblibou citoval.

Absurdních představ a konspirací jsem si během prvního (tříhodinového) setkání odnesl víc než dost. Odešel jsem s hlavou plnou informací, audionahrávkou a dvěma barely speciální vyčištěné vody, o které mi pán tvrdil, že ji nutně musím vypít. Bylo to jedním z předpokladů, abych se stal členem. Zároveň jsem prý musel skončit v práci (řekl jsem, že pracuji v restauraci), protože jsem se dostával do styku s masem a alkoholem. Snažil jsem se přijít na jiný druh práce. „Co kdybych dělal nějakého instalatéra?“ zeptal jsem se, ale pán energicky zakroutil hlavou. „No, to bych vám nedoporučoval. Vy víte, kde budete takovou instalaci provádět? Zda to nebude zrovna pro někoho, kdo je ve styku s masem?“ Vykoulil jsem na něj oči. „To je také zakázané?“ divil jsem se. „No samozřejmě,“ pokračoval pobaveně pán. „Můj kolega třeba dělá klimatizace, ale musel s tím skončit, když jeho firma dostala zakázku pro Kaufland.“ Pomalu mi to začínalo docházet. „A kde pracuje teď?“ zeptal jsem se úplně naivně a pán odpověděl: „No, našel práci v Loving Hutu.“ Už jsem tomu asi rozuměl. „Takže nejlepší pro mě asi bude, když taky budu pracovat v Loving Hutu, když jsou všechny ostatní práce tak nebezpečné, že?“ odtušil jsem a pán s úsměvem přikývl. Asi si myslel, že mi vlezl do hlavy a že budu jejich další zotročená duše.

Musel jsem si od toho zážitku dát pauzu. Po setkání jsem zveřejnil několik videí a krátkých nahrávek, které měly sloužit jako důkaz. Bylo mi však zřejmé, že potřebuju vědět víc. Naštěstí se nabídl můj spolužák, se kterým jsme se vydali do pánova bytu a doufali, že o mých videích a článcích neví. Byl to tehdy docela risk, ale já jsem tomu chtěl za každou cenu přijít na kloub. Nikdo nevěnoval pozornost tomu, že jsou restaurace propojeny s takhle šíleným a apokalyptickým učením, ačkoliv to snadno mohlo být bezpečnostní riziko. Vzpomněl jsem si na Oshovu sektu (o které si ještě povíme) a na to, jak si pěstovali v laboratořích rozličné nemoci a šířili je skrze salátové bary. Používali to v rámci náboženské bioteroristické války. Když totiž věříte, že svět další den skončí, neděláte si s dodržováním nějakých pravidel už tolik hlavu.

Druhé setkání bylo stejně zběsilé jako první. Můj kamarád byl dopředu varován, ale stejně jsem na něm po dvou hodinách už viděl značnou únavu. Už jsem to chtěl vzdát a odejít, když najednou pán zmínil něco o svém synovi. To mě překvapilo. Nikdy předtím o synovi nemluvil a záhy jsem pochopil, že to mělo důvod.

Chápejte - začalo to naprosto nevinně. Můj kamarád byl už zoufalý, nevěděl, na co se ve změti šílenosti ještě ptát, a ukázal na jednu z kytek v místnosti. „Máte pěknej stromek.“ Měl jsem co dělat, abych zadržel smích. Ale pán na to okamžitě navázal a začal vypravovat o tom, že ten stromek dlouho nerostl. A že začal růst teprve, když byla duše jeho syna osvobozena. Tušil jsem, že na tohle jsem čekal: odhalení pravé podstaty muže, řídícího kult Ching Hai v České republice.

Před dávnou dobou měl s manželkou syna. Toho vychovávali v přísné víře Ching Hai. V patnácti (během puberty) začal kluk rebelovat a chodit na párty. Jednoho večera se s kamarády vracel opilý autem a tragicky zahynul při nehodě. Rodiče z toho byli zlomení a ztratili chuť žít. Uvažovali nad sebevraždou (!), ale pak se něco stalo. Zavolala si je Nejvyšší Ching Hai. Jistě se doslechla o jejich trápení a pozvala je na Taiwan, kde se v současnosti skrývá. Tam si je vzala do soukromé místnosti a zašeptala jim do ucha příběh o tom, jak nalezla duši jejich syna v pekle. Prý tam strašlivě trpěl a prosil ji o pomoc. Ching Hai zavolala své nebeské pomocníky (mimozemšťany) a společnými silami chlapce z pekla vytáhla. Nyní s ní žije v rajské rovině, kdesi v páté dimenzi světa. „Tenhle stromek mi dal syn krátce předtím, než zemřel. Když jsme se vrátili z návštěvy u Mistryně, spatřili jsme, že povyrostl o několik centimetrů. Zalili jsme ho a po několika dnech překvapeně zjistili, že dál roste. Teď je z něj tenhle stromek a dokazuje nám, že syn je v pořádku.“

Rozeznělo se ticho. Tohle jsem nečekal. Bláznivý pán nakonec nebyl blázen jen tak pro nic, ale měl za sebou příběh. Jako všichni. To jsem tehdy pochopil. Že pro nás zvenku vypadají jako blázni, ale nemuseli takoví být vždy. Třeba tenhle muž se ortodoxně drží své víry v Ching Hai, protože jen ona je mu zárukou, že je jeho syn v pořádku a že jeho smrt nebyla zbytečná. Bylo mi ho nesmírně líto, a i když píšu tento text, cítím smutek.

Musel jsem bojovat proti sektám, ale ne proti sektářům. Musel jsem pomáhat lidem se vrátit do normálu, ale mít pochopení i pro ty, kteří to už nikdy nezvládnou. To neznamená, že budu ignorovat nebezpečné rysy tohoto společenství, ale že budu mít v paměti, že lidé se do sekt přidávají z nějakého důvodu. A málokdy ten důvod bývá sobeckost, hamižnost nebo malichernost. Těmito vlastnostmi se obvykle honosí jen vrchní vůdce a jeho nejbližší okolí (někdy).

Loving Hut pro mě byl velkou lekcí. Stále tam občas chodím, abych se ujistil, že se neradikalizovali. Ale vzpomínka na toho pána a jeho příběh mě bude doprovázet navždy.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz