Článek
Jako prodejce v posledních měsících zjišťuji zhoršující se chování zákazníků vůči prodejcům v obchodech. Opravdu nelze říci, zdali za to může zhoršující se situace v rámci světové politiky. Kdy člověk neví, co se stane v následujících dnech nebo minutách. Pořád se na Novinkách a v mediích objevují jména Tramp, Putin a Zelenský. Řeší se pořád Ukrajina, USA a její neustálé změny nálad. A pořád dokola a dokola. No a na lokální scéně to není o nic lepší s blížícími se volbami a válkou politických stran o hlasy voličů. Neustálé šarvátky a slovní střety politiků. Poukazování na chyby minulých i současných vlád. V médiích se pořád nic jiného neřeší. Hlavní sledovanost daného tématu, které se neustále objevuje všude kolem nás.
Na náladě ani psychice jedince to nepřidá, spíše ubere. Proto jsem osobně přestal sledovat zprávy v televizi a číst noviny, či projíždět zprávy v mobilu. Všude jen negativita a minimum pozitivity. Mladá generace se stala otroky mobilních telefonů. Není možné dnes potkat venku mladého člověka bez telefonu v ruce, jak projíždí krátká videa nebo čte jen odpad, kterému se říkají články. Dnešní generace bez telefonu ani ránu. Opovažte se jim telefon zabavit nebo vzít, tak můžete počítat s tím, že vám bude vyhrožovat tím, že se uvede do stavu nežití. V tu chvíli je fakt na jednu dobrou výchovnou. Generace narozená v 90. letech je hodně měkká a liberální, než generace předtím. Nešli pro ránu daleko. A sám musím uznat, že to fungovalo. Dnešní výchova je zaměřena směrem; „Vezmi si mobil a neotravuj!“ Dnešní mládež vychovává telefon a ne rodiče.
Promiňte, nechal jsem se asi trochu unést. Představte si, že pracujete v obchodě, kde máte každý den kontakt ze zákazníky. Já osobně ctím pravidlo; „Náš zákazník náš pán!“ Kdy zákazník mi díky placení přináší lepší výplatu. To je pravda a většina z Vás je schopna mi danou informaci potvrdit. Vždy se zákazníkovi snažím vyjít vstříc v rámci možností. Ne vždy to daná situace nebo problém, který nastal u případné reklamace, nevyřeší. Pak nastává problém, kdy si jedinec začne stěžovat na konkrétní prodejnu, jedince nebo službu. Ať k tomu použije oficiální kontakty nebo píše recenze na Google apod., které čtou majitelé konkrétní firmy a posléze z toho vyvozují důsledky. Většinou formou finančních postihů či exekucí na výplatu, případně kázeňskými postihy jako vytýkací dopis nebo výpověď. Je pravdou, že ne vždy si za to může konkrétní jedinec. Ve firmách, kde jsem pracoval, si majitelé velmi potrpěli na recenze. Při každé špatné recenzi jsme měli finanční postih a museli jsme se někdy zákazníkovi omluvit.
V posledním roce negativních recenzí velice přibylo. Předtím byla maximálně jedna nebo dvě měsíčně. Dnes je i sedm recenzí a 5 negativních mailů za 14 dní. Pak člověk jen vysvětluje a vysvětluje dokola a dokola. Co a jak se stalo? Jak Vám sáhnou na výplatu třikrát během půl roku. Věřte mi, že Vás to přestane bavit. Lidé mají pocit, že ten kdo je, obsluhuje je jen nicka nikdo. Je to jen ten, co jim věc prodá. Nesmí se na člověka ani zle podívat. Jinak ví, že je problém a recenze je na světě.
Nedávno jsem potkal jednoho zákazníka, který si na mě stěžoval u něj v obchodě. Podle jeho výrazu jsem věděl, že mě poznal. A to jste měli vidět, že se choval jako mílius. Nezachoval jsem se jako on. Poděkoval jsem mu a šel jsem na pokladnu. Prostě a jednoduše bych chtěl říci, že doba je, jaká je. Jsme jen lidé, všichni děláme chyby. Nikdo není neomylný. Prosím přestaňte psát recenze na prodejny, že ten to a ono. Myslím si, že se to nehodí a proto tak dáváme lidem ve vedení podniku munici pro zacházení s námi jako s otroky.