Hlavní obsah
Lidé a společnost

Lucie Bílá: Ráda pomáhám druhým. Mým hnacím motorem je nespokojenost

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Charita ČR

Lucie Bílá v podcastu ChariTALK

Lucie Bílá je úžasná zpěvačka s dobrým srdcem. Charitativní práci dělá nezištně od malička, má ji prostě v krvi.

Článek

„Zjistila jsem, že dělám charitu ze sobectví. Protože mi dělá moc hezky na duši být platná druhým, ovlivňovat jejich život a pomáhat. Pro druhé jsem schopná se rozkrájet,“ říká v otevřeném rozhovoru ChariTALK zlatá slavice.

Kdysi háčkovala srdíčka, pak si ale čuchla ke korálkům a od té doby navlíká a navlíká. Korálkováním začíná a končí každý její den, uklidní tím „čtyřproudovku“ v hlavě. Na charitu vyrábí andělíčky a růžence a navlíká náramky.

Popová diva má blízko k Bohu, modlí se a věří na sílu andělů a Panny Marie. Věří na věci mezi nebem a zemí. Dodnes si například pamatuje den, kdy odešla Hana Zagorová. „Šla jsem tenkrát okolo poličky a pohladila jsem Hančinu fotku. Má na ní krásné vlasy. Pomyslela jsem si, že jí zavolám a zeptám se na jejího kadeřníka. Večer jsem pak byla na generálce plačtivá, nevěděla jsem proč. Později přišla SMS a všechno se rázem zastavilo,“ vzpomíná.

Právě díky Haně Zagorové přestala v showbyznysu použít své pravé jméno Hana Zaňáková. Bála se, že by si je lidi pletli. A vždy po autogramiádách, po dlouhých hodinách podepisování, si na „Zagorku“ vzpomene a děkuje. „Děkuji ti, Hani, moc ti děkuji, protože jméno Lucie Bílá je napsané hned,“ usmívá se nejpopulárnější česká zpěvačka.

Její šperk si může každý koupit v obchůdku vedle Divadla Lucie Bílé v centru Prahy. Málokdo ví, že z výdělku kupuje invalidní vozíky a přispívá na opravy kostelů. Budete-li mít štěstí, tak se v obchůdku s legendární zpěvačkou potkáte a ona vám vyrobí šperk na míru. Ze srdce a s čistým svědomím pak řekne: dávám vám kus svého srdce a času!

Jejím hnacím motorem je nespokojenost sama se sebou. Řídí se krédem: V krizi se musí přidat. Lucie přidala v době covidové. Koupila a začala rekonstruovat kulturní dům v rodných Otvovicích. Výtěžek z akcí, které se tam konají, posílá na dobrou věc. Pořídila například lino do domova důchodců či bezbariérové auto. „Nemusí se mi vracet peníze, ale dobrý pocit, že dělám něco, co tu po mně zůstane.“

Zůstane po ní i její Divadlo v Praze poblíž Karlova mostu. Když se vrhla do jeho oprav, jejím přáním bylo, aby v něm bylo plno, aby do něj chodili lidi, kteří se smějí, tleskají a jsou šťastní. Provozním ředitelem je Lucky bratr. Doplňují se. Zatímco ona je emotivní, on je pragmatik. Ve svém divadle i koncertuje. „Moje odměna jsou šťastní lidi. Herci, herečky, diváci,“ nelituje svých investice držitelka více než 20 Českých slavíků.

Má pocit, že dostala do vínku mimo jiné to, že vše prožívá 600× víc než ostatní. Nejtěžší pro ni bylo odcházení maminky. Lidem, kteří zažívají podobnou bolest, vzkazuje: Myslete na sebe, spinkejte a dovolte tomu člověku, aby se sám rozhodl, kdy odejde. Svého andílka má zpěvačka v synovi Filipovi. „Je citlivý, laskavý, empatický… nestydí se před druhými říct, že mě má rád, a to je pro každou mámu nejvíc,“ říká Bílá.

Podcast ChariTALK nabízí zajímavé rozhovory. Nově je můžete sledovat i zde.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz