Článek
Po vstupu na evropský trh s prvními spalovacími a elektrickými modely nyní řeší zásadní otázku: zda část výroby nebo alespoň finální montáž přesunout přímo do Evropské unie.
Hlavním důvodem nejsou image ani prestiž, ale především ekonomika. Evropská cla na elektromobily z Číny výrazně zvyšují koncové ceny, což komplikuje konkurenci zavedeným značkám. Lokální montáž by Hongqi umožnila tyto náklady omezit a nabídnout vozy za atraktivnější ceny, i když samotná výroba v Evropě je dražší.
Podle šéfa designu značky Gilese Taylora automobilka analyzuje několik evropských regionů – od severu Evropy přes východní část EU až po Středomoří. Nejvážnějším kandidátem se však v tuto chvíli jeví Španělsko. Země nabízí rychle rostoucí trh s elektromobily, stále hustší síť dobíjecí infrastruktury a zároveň vysoký podíl obnovitelných zdrojů energie, což by mohlo snížit provozní náklady a pomoci splnit přísné ekologické požadavky.
Současně s těmito úvahami Hongqi rozšiřuje svou evropskou modelovou ofenzivu. Jedním z klíčových nových vozů je elektrické SUV EHS5, které rozměrově i zaměřením míří přímo proti Tesle Model Y. Nabízí zadní pohon s výkonem přibližně 252 koní, zatímco vrcholná verze s pohonem všech kol disponuje výkonem až 707 koní a zvládne zrychlení na 100 km/h za necelé čtyři sekundy. LFP baterie o kapacitě 85 kWh umožňuje dojezd až 550 km dle WLTP a rychlé dobíjení z 10 na 80 % za zhruba 20 minut.
Ještě výš v hierarchii stojí téměř pětimetrový sedan EHS7, který cílí na náročnější klientelu hledající kombinaci luxusu, výkonu a dlouhého dojezdu. Nabízí minimálně 344 koní, dojezd až 600 kilometrů a podporu ultrarychlého nabíjení s výkonem až 250 kW. V evropské nabídce se zároveň objevuje i kompaktnější EH7, který má oslovit širší spektrum zákazníků, a také vlajková loď značky – velké SUV E-HS9.
Právě E-HS9 je v České republice aktuálně dostupné v akční nabídce za 2 399 000 Kč, což z něj při dané velikosti, výbavě a úrovni luxusu dělá velmi konkurenceschopnou alternativu k zavedeným prémiovým značkám.
Pokud se Hongqi rozhodne pro spuštění výroby nebo montáže přímo v Evropské unii, může to značce výrazně pomoci zvýšit prodeje napříč celým kontinentem a upevnit její pozici mezi rychle rostoucími hráči na trhu s elektromobily.






