Článek
Není to tak dávno, co jsem si zažil svůj pomyslný vrchol podnikání. Odešel jsem na volnou nohu, vytvořil si web, několik měsíců jsem tvořil obsah pro svůj web a najednou to přišlo.
Úspěch webu
Na poptávky jsem skoro nestíhal odpovídat. Můj web se zobrazoval ve vyhledávači Google na většinu výrazů týkajících se mého řemesla. Okupoval jsem první stránky velmi hledaných výrazů a sekal jsem analýzy/strategie jak Baťa cvičky.
Ale nejprve krátce k tomu, jak to celé začalo.
Moje cesta SEO odborníka
Je to již více než 11 let, kdy jsem začal pracovat jako SEO konzultant.
Nejprve jsem pracoval ve 2 agenturách a poté jsem se rozhodl, že je nejvyšší čas odejít na volnou nohu. Měl jsem k tomu dobré podmínky. Zkušenosti, ŽL, chuť podnikat a hlavně know how, které jsem potřeboval vyzkoušet na svém vlastním webu.
A podařilo se. Neúnavně jsem psal odborné články o SEO, navazoval kontakty, sháněl odkazy a budoval branding svého jména.
Díky tomu jsem měl možnost získat nové klienty a následně i jim pomoci se zlepšováním jejich webů.
Tehdy jsem to vnímal tak, že jsem na vrcholu své dosavadní kariéry (což se mi i potvrdilo pozdějším pádem).
Měl jsem svobodnou práci, pracoval jsem kdykoliv a kdekoliv, měl jsem dostatek klientů a hlavně práci, která mě bavila. Viděl jsem smysl v tom, že dělám něco, co umím a jsem za to i adekvátně zaplacen.
Ale jak už asi tušíte, tak na „vrcholu“ člověk nevydrží věčně.
Vyhoření a volný pád
Abych to zkrátil (o svém budování hi-tech dílny někdy jindy), tak jsem nejprve vyhořel (zkrátka příliš mnoho práce) a následně jsem to řešil tím, že jsem se vrhl do úplně jiného oboru, kde jsem nakonec vybudoval poměrně úspěšný projekt.
V tom projektu se nám poměrně dařilo a zazdil to až příchod pandemie, následovaný inflací, krizí energií, válkou, apod.
Proto jsem musel projekt ukončit a ještě rád jsem se vrátil k online marketingu. Přece jen to je mnohem jednodušší business, než umělecká výroba či komunitní dílna.
Návrat k marketingu
Jenže můj návrat k marketingu nebyl úplně jednoduchý.
Většinu klientů jsem ukončil sám (potřeboval jsem více času na dílnu) a zbylí klienti už nestačili na zaplacení všech nákladů. Taky jsem si mezi tím pořídil rodinu, hypotéku na barák, půjčky, atd. To náklady trochu prodražuje :)
Další nemilé překvapení bylo, že můj neudržovaný web mezi tím nepěkně ve vyhledávačích klesl (všechny ty změny algoritmů) a byl jen těžko k nalezení.
Můj nekonečný zdroj poptávek byl pryč.
Jak z toho všeho ven?
Musel jsem se sebrat a zase chodit na pohovory (ale o tom taky někdy jindy).
Rok jsem tedy pracoval jako marketingový manager a poté se raději znovu vrátil ke své freelance dráze.
Návrat ke kořenům řemesla
Znal jsem tedy jediný způsob, jak se znovu dostat na ten svůj pomyslný vrchol.
Makat a znovu si vybodovat takový obsah, abych oslovil nové klienty. Na propagaci jsem neměl žádné velké finance, jen vlastní know how a minimum času.
Nečekal jsem a pustil se do práce.
Vytvořil jsem si nový web Dangottwald.cz, aktualizoval ten starý SEO web a pustil se do tvorby obsahu, který bude pro čtenáře zajímavý.
Nyní mám v plánu každý den psát články a znovu okupovat vyhledávače jako odborník na SEO, marketingovou strategii a související služby :)
Neříkám, že publikuji každý den jeden článek (jako jeden můj nejmenovaný kolega, který mě v tom inspiroval) a že jich napíšu 100 za 100 dní. Přece jen mé články jsou dost komplexní, odborné a nejde článek napsat za pouhý den :)
Nicméně, toto je můj veřejný příslib, že budu každý den psát, pravidelně publikovat (na svém blogu i tady) a znovu nakopnu svůj business díky obsahové strategii.
Můžete se těšit na různé odborné články o SEO, AI, marketingu, linkbuildingu, ale i o vaření piva, soběstačnosti a dalších mých aktivitách.