Hlavní obsah
Lidé a společnost

Stáří je křehké jako vánoční ozdoba 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Domov Sue Ryder, z. ú.

Nezisková organizace Sue Ryder odstartovala na tradiční vánoční sbírku. Cílem je získat finanční prostředky pro ty nejkřehčí seniory. Každá koruna se tak promění v uctivou a laskavou péči, kterou tito lidé právě teď potřebují.

Článek

Paní Danuše se narodila před 95 lety, dnes je klientkou domova pro seniory Sue Ryder. Zažila válku, čistky v 50. letech, odchody svých nejbližších. Zažila složité věci, ale život nikdy nepřestala milovat a těšila se z maličkostí. Až ji těžký úraz v 93 letech vyrval z náruče domova.

„Dávejte na sebe pozor. Já jsem zakopla a jediný krok změnil celý můj život.“ paní Danuše (95 let)

Stačí jeden neopatrný pohyb, malá zdravotní komplikace a svět starého člověka, který žije sám nebo trpí závažným onemocněním, se roztříští na kusy. „Jsme jako ti nemocní, zranění ptáčci, o které jsem se kdysi doma starala. Já i ostatní staří lidé, kteří potřebují Sue Ryder. Máme sílu letět životem, jen když máme někoho vedle sebe. To je taky důvod, proč jsem tady. Chybí mi domov, ale taky vím, že potřebuju pomoc skoro se vším a tady na to stáří nejsem sama. Navíc se tu všichni starají, abych čas, který mi ještě zbývá, strávila, jak si přeju. Dělala dál to, co mám ráda - třeba pěstovala rajčata, i když jsem na vozíčku. Za to jsem moc vděčná.“

Díky podpoře dárců na www.darekprosueryder.cz realizoval tým Zuzky v roce 2022 už 120 skupinových aktivit pro 757 klientů. Ty nejkřehčí seniory navštívila také 331 x kaplanka Eržika a 593× psycholožka Lucie.

„Paní Danuše a další staří lidé k nám přicházejí a Sue Ryder se stane jejich druhým - často posledním domovem. Proto se snažíme se, aby se mu podobal co nejvíc. Můžou si sem vzít kus svého nábytku, své věci… Nejdůležitější je ale znát jejich životní příběh, aby ten, kdo pečuje, chápal, koho má před sebou. Chceme znát každý střípek života klientů Sue Ryder. Co prožili, co měli rádi, z čeho mají třeba strach nebo co chtějí ještě stihnout,“ říká Zuzka Jasenková, vedoucí ergoterapie.

Darujte, prosím, právě teď na www.darekprosueryder.cz a každá Vaše koruna se promění v důstojnou péči, kterou paní Danuše a další senioři potřebují.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz