Hlavní obsah

Proč je reklama v televizi trapná?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Eduard Pan

Reklama

Trapná, hloupá reklama v televizi, která pouze ruší a člověk rychle přepíná, aby ji neviděl! Proč?

Článek

Trapné televizní reklamy v ČR: Kde se stala chyba?

Televizní reklamy se staly nedílnou součástí našeho každodenního života. Zatímco některé spoty dokážou pobavit, jiným se daří pouze odradit diváky. Bohužel, kvalita mnoha reklam v České republice spadá do kategorie těch, které jsou nejen trapné, ale i hloupé a nedomyšlené. Jak je možné, že v zemi s bohatým kulturním dědictvím a kreativním potenciálem je tak málo kvalitních reklam? Odhaduje se, že jen 2 % reklam jsou skutečně dobré, a otázka zní: proč?

Lacinost a ubohost reklamního projevu

Při pohledu na některé reklamy máme pocit, že se autoři snaží ušetřit jak na kreativitě, tak na kvalitě. Často se setkáváme s primitivními gagy, trapným humorem nebo nevhodným použitím cizích spotů, které jsou špatně nadabované a výsledný produkt působí lacině a neprofesionálně. Takové reklamy nevyvolávají touhu něco koupit, naopak diváky odpuzují. Proč tvůrci takových reklam neprovádějí důkladnější výzkum a nezabývají se tím, co skutečně osloví jejich cílovou skupinu?

Ztráta kreativního přístupu

Zdá se, že mnozí inzerenti se spoléhají na snadné a rychlé řešení, které nemusí být nutně efektivní. Vytváření kvalitní reklamy vyžaduje čas, úsilí a kreativitu – elementy, které v dnešním rychle se měnícím světě marketingu často chybí. Reklamy, které máme příležitost vidět, často postrádají jakýkoliv nápaditý koncept nebo schéma, které by diváka zaujalo.

Reklama, která funguje

Existují však výjimečné příklady, kdy reklama opravdu funguje. Tyto spoty nejen že zaujmou, ale také diváky motivují k nákupu. Zvláště ceněné jsou reklamy, které dokážou spojit humor s emocemi, nebo nabídnout nečekané a originální přístupy k marketingu. Jak ukazují úspěšné kampaně, kreativní myšlení může vést k nárůstu prodeje až o 300 %!

Závěr: Co s tím můžeme dělat?

V naši reklamní kultuře se zdá, že kreativitě a kvalitě neustále chybí důležitý impuls. Proč tedy lidé z oboru, kteří mají znalosti a zkušenosti, neprodukují efektivní reklamy? Možná je to důsledek spěchu, konkurence a zaměření na krátkodobý profit místo dlouhodobé hodnoty. Je třeba hledat nové talenty a inspirovat kreativní duše, aby se pustily do reklamy, která bude diváky nejen informovat, ale také bavit a oslovovat.

Na závěr si můžeme jen přát, aby bylo více lidí jako ti, kteří dokážou skvělé reklamy vymýšlet. Pokud máte otázky nebo potřebujete poradit ohledně reklamy, neváhejte se obrátit na odborníky a je dobré mít na paměti, že kvalitní reklama může výrazně zvýšit prodeje a přitáhnout pozornost cílové skupiny. Proto neváhejte oslovit tým talentovaných kreativců na emailu tvorbareklamy@seznam.cz. Konečně bychom mohli vidět reklamy, které si zaslouží naši pozornost, a to nejen ve formě trapného a laciného humorného pokusu o prodej.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Další články autora

Doporučované

Načítám