Hlavní obsah
Názory a úvahy

Jak se rodila dálnice D1

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Seznam.cz

V roce 1966 jsem byl studentem 3. ročníku VUT Fakulty stavení, oboru Konstrukce a dopravní stavby v Brně.

Článek

O dálnicích nám přednášel profesor Veselý. U jedné z přednášek v roce 1966 nám na závěr dal 15 minut na dotazy. Já jsem se ho zeptal, pane profesore, jak to vy vidíte u nás s výstavbou dálnic. Tenkrát u nás ještě žádná dálnice nebyla. Profesor Veselý mi odpověděl, podotýkám, že to byl starý konservativec, že upřednostňuje silnice 1. třídy před dálnicemi. Dálnice zaberou velké pozemky. V listopadu 1968 jsem byl promován na stavebního inženýra. V říjnu následujícího roku, tj. v roce 1969, jsem narukoval na základní vojensku službu do Prahy. Do Vojenského projektového ústavu, se sídlem v Jindřišské ulici a ubytovaný jsem byl v Karlíně. Tam jsme začali projektovat dálnici D1 - úsek Praha - Mirošovice. Takto jsem začal svůj profesní život. Celkem jsem se podílel, kromě jiného na výstavbě devatenácti mostů u nás a na Slovensku. V roce 2006 jsem odcházel do starobního důchodu z funkce stavebního dozoru pro Evropskou unii. Poznal jsem jak se během let měnily názory na pozemní komunikace u nás i jinde. Přejí si další rozvoj dálnic ve vyšší kvalitě s promyšlenou perspektivou. Ing. Eduard Plutnar.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám