Hlavní obsah
Cestování

Dovolenkový bizár: latentní rasismus, nemravný návrh v sauně a chybějící kávomat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Midjourney (generováno AI)

Na dovolené někdy zažijete vskutku prazvláštní zážitky.

Nevšední zážitky jsem si tentokrát přivezla ze slovenských termálů.

Článek

Díky dovolené, kterou jsme si s manželem dopřáli k výročí svatby, jsme byli účastníky několika bizarních okamžiků, které si nechci nechat jen pro sebe.

Latentní rasismus

S latentním rasismem jsme se setkali ráno u bohaté hotelové snídaně. Když jsem si na talíř nabírala míchaná vajíčka, všimla jsem si, že jedna paní za mými zády něco marně hledá a právě ve chvíli, kdy okolo procházel černošský číšník, položila mu následující otázku.

Where are the forks, please?

Paní záhy překvapilo, že číšník jí nerozuměl a rady se jí tedy nedostalo. Protože jsem chtěla pomoct, anglicky jsem ji nasměrovala k vidličkám. A víte co? Paní najednou začala mluvit česky.

Přijde mi dost smutné a opravdu také lehce rasistické, že v dnešní době si někteří lidé udělají závěr už na základě barvy pleti. Věřím, že paní to nemyslela zle, ale tím se na celé situaci vlastně nic nezměnilo.

Číšník byl ochotný, mluvil plynule slovensky, pravděpodobně se na Slovensku i narodil, pouze nerozuměl anglicky. Začít mluvit automaticky anglicky na černošského číšníka považuji za slušný úlet.

Původ lidí přeci nelze hodnotit na základě barvy pleti a mezi lidmi bychom neměli dělat tyto rozdíly.

Nemravný návrh v sauně

Poslední dobou jsme si na dovolených oblíbili saunové ceremoniály a na této dovolené jsme jich zvládli navštívit pět. Člověk by čekal, že ostatní si všímají hlavně sami sebe a neřeší třeba zrovna nahotu ostatních. Ale to by bylo asi naivní, že?

Pokud už se náhodou stane, že někdo saunující se účastníky sleduje, rozhodně bych nečekala nemravné návrhy. Tím spíš, jsem-li na dovolené s manželem.

Ale, to si takhle jdu po sauně skočit do studeného, romanticky nasvětleného bazénu, manžel zrovna není poblíž a vzápětí přichází dotaz od mladíka, který je kousek ode mě.

Slečno, šla byste se mnou na drink a pak třeba na pokoj?

Cože? Slečna? To jako já? Slušně odpovídám, že už nejsem slečna a na drink a pokoj ať zapomene. Mladík, který na dovolenou přijel bez partnerky a pravděpodobně s vyhlídkou navázání známosti, se stydí, je mu trapně, omlouvá se, ale já už to dál raději neřeším.

Chybějící kávomat

Deset let se čas od času vracíme na toto skvělé místo a deset let čekáme na to, kdy už konečně u snídaní bude standardem kávomat. Neznám už mnoho čtyřhvězdičkových míst, kde by tato skvělá vymoženost chyběla a jakožto milovník dobré kávy ji velmi vítám.

Hotel je jinak luxusní, jídlu nelze nic vytknout, ale káva ve várnici kazí celkový dojem i chuť. Lepší kávu za 5 eur si můžeme sice objednat, ale z principu to neděláme.

Můžete si říct, že je to drobnost, ale já si myslím, že v dnešní době by ve čtyřhvězdě rozhodně neměl chybět kávomat s dobrou kávou.

Foto: Midjourney (generováno AI)

Dobrá káva je pro nás základem pro úspěšný den.

Proč byl pobyt skvělý?

Přes výše zmíněné nevšednosti hodnotíme pobyt jako skvělý. Vychutnali jsme si výborné jídlo, vstřícný personál se o nás staral a nejlepším zážitkem byly saunové ceremoniály. Je dost možné, že za pár let přijedeme opět zkontrolovat, zda hotel učinil krok dopředu ohledně kávomatu.

Anketa

Máte také nevšední zážitky z dovolené?
Ano.
33,7 %
Ne.
66,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1295 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz