Hlavní obsah
Rodina a děti

Skutečná pohroma? Když se kluci netrefí do záchodu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Midjourney (generováno AI)

A je to tady. Největší problém, se kterým se svět kdy setkal. Kluci, kteří se nedokážou trefit do záchodu. Záležitost, která nám nepřijde vtipná, když se zrovna stane, ale dnes se na ni podíváme s nadsázkou.

Článek

Kluci a nočník

Nedávno jsem k nám na odpoledne pozvala kamarádku s dětmi. Přišli s hodinovým zpožděním a když jsem se ptala, kde se zdrželi, maminka dětí mi říká:

„Lauro, prosím tě, ani se neptej. Dnes je fakt den blbec. Už třikrát jsem dnes musela Adama převlíkat. Vždy, když čůral do nočníku, netrefil se a počůral si oblečení. Přitom to jindy zvládá bez problémů. A s Emičkou jsem tento problém nikdy neměla.“

Jelikož mám o rok staršího syna, považuji se za zkušenější, ostřílenou matku nejen v oblasti správného čůrání. A proto přicházím s následující nevyžádanou radou:

„Helčo, tak tomu úplně rozumím. Víš, s nočníkem je u kluků zkrátka problém. Anatomicky jsou stavění jinak než holky a prostě to mají náročnější. Kubovi jsme nočník už dávno vyměnili za plastový pisoárek. Má tvar žabičky a uvnitř je taková vrtulka, která se točí, když na ni čůrá. Díky tomu má výbornou motivaci trefit cíl. Při Kubových snahách čůrat do nočníku byla ve většině případů počůraná podlaha, nasáknuté ponožky a podobně. S pisoárem je to mnohem lepší, úspěšnost je veliká, i když někdy se netrefí ani do něj. Jen tu vrtulku jsem musela brzy oddělat. Když na ni čůral, stříkalo to všude okolo.“

Helča mi říká, že o pisoárku ještě neslyšela a že se po něm možná poohlédne. Následně raději obracím list. Děti si v klidu hrají a já nalévám skleničku vína, abychom přišly na veselejší myšlenky.

Kdo z rodičů chlapečků to někdy nezažil?

Vlastně to zažíváme stále, i když syn už čůrá do záchodu. Všude mokro, až se někdy divím, že strop zůstal suchý. No, u nás už to naštěstí nejsou takové pohromy, ale nějaké kapičky se občas okolo záchodu objeví.

Pokud se jedná o problém chlapců a jejich schopnost trefit se do toho správného místa, můžeme se také podívat na možné příčiny tohoto jevu. Je to něco, co bychom mohli nazvat „fenomén nedostatečného cíle“.

Chlapci jsou většinou aktivnější než dívky, mají větší potřebu pohybu a hraní si. To znamená, že tráví více času venku, hrají sporty a zkrátka mají více příležitostí naučit se mířit na cíl. Avšak když se dostanou do koupelny, najednou se ocitnou v neznámém prostředí, kde není žádný cíl, na který by se mohli soustředit. Místo toho se musí snažit trefit do malého otvoru, což může být pro mnoho z nich velkou výzvou.

Co bychom mohli udělat, aby se situace zlepšila?

Můžeme klukům trpělivě vysvětlovat, jak správně používat záchod. Možná by bylo užitečné, aby se o správnosti používání toalety a o tom, jaké jsou důsledky, když se někdo netrefí, učilo také na školách. To by mohlo pomoci zvýšit povědomí a prevenci tohoto problému.

V každém případě bychom neměli být přísní na chlapce, kteří se netrefí do záchodu. Může se jednat o nevinný a často zcela přirozený jev. Buďme trpěliví a shovívaví.

Zažité předsudky

K tomuto tématu přidám i trochu vážnosti. Do předchozích odstavců jsem se snažila vnést vtip a pevně doufám, že jsem se nikoho nedotkla, protože to nebylo záměrem.

O čůrání kluků a holek ve společnosti panují různé představy. Někteří lidé se domnívají, že čůrání kluků je nevyzpytatelné a nekontrolovatelné, zatímco holky mají nad svým čůráním větší kontrolu. Tato představa může být zdrojem různých stereotypů a předsudků, které se týkají mužů a žen.

Ať už jste kluk nebo holka, je důležité respektovat své tělo a potřeby a udržovat okolo sebe hygienické prostředí. A pokud se někomu stane, že se netrefí do záchodu, není to důvod pro paniku - každý může mít občas špatný den. Na světě jsou mnohem horší věci.

Foto: Midjourney

Anketa

Čůráte vestoje nebo vsedě?
Při čůrání sedím, jsem žena.
23,2 %
Při čůrání sedím, jsem muž.
40,1 %
Při čůrání stojím, jsem žena.
3 %
Při čůrání stojím, jsem muž.
33,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 2160 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz