Hlavní obsah
Hobby a volný čas

Nejlepší dárek je ten, který sami vyrobíme

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels / rüveyda

Vlastnoručně vyrobený dárek mě vždy potěší. Darující totiž do svého díla vkládá kus sebe, podpis své tvorby a zručnosti. Ráda bych se ohlédla za mým uplynulým rokem s keramikou.

Článek

Na úplném začátku byl školkový kurz keramiky, na který chodila dcera. Když začala nosit výrobky s otiskem dětských prstíků v hlíně, rozplývala jsem se nad nimi. Nebyly dokonalé, ale rozhodně měly silné kouzlo a moje srdce vždy zaplesalo. Před dcerou jsem se dokonce několikrát zmínila, že bych taky ráda chodila na keramiku, ideálně do jednoho kurzu.

Dcera to zařídila

Když končil školní rok a dceru jsem vyzvedávala, lektorka mi říká: „Adélka mi prozradila, že byste s ní ráda chodila příští rok na keramiku. Koukala jsem a zapsala bych vás obě do středečního kurzu.“

Byla jsem mile překvapená a protože tato nabídka nešla odmítnout, v září jsme s dcerou začaly chodit na kurz keramiky. Asi o měsíc později se k nám přidal i manžel se synem a celá rodina tak měnila hlínu ve výrobky jako jsou misky, hrníčky, zvířátka a sousta dalších.

Seznamování s keramikou bylo postupné

Jako je to u všeho, správným postupům jsme se učili pozvolna a bylo pěkné, že spoustu věcí mi vysvětlovala právě dcera. Atmosféra na kurzu byla přátelská, šlo o příjemně strávené společné chvilky s rodinou a lidmi se stejným zájmem, ačkoliv jsem zjistila, že nemám takový talent, jaký jsem si myslela. V hlavě jsem často měla představu, od které se realizace téměř vždy lišila. To ve finále ale vlastně vůbec nevadilo.

Výrobky často sloužily jako dárky

Když kurz keramiky navštěvuje celá rodina, chtě nechtě dříve nebo později zjistíte, že se vám výrobky hromadí a pomalu je nemáte kam dávat. Keramika je naštěstí vhodná jako dárek hned z několika důvodů.

  • Každý kus je originál, který nenajdete v obchodě.
  • Výrobky jako například hrnky, misky a talíře jsou funkční pro každodenní používání.
  • V případě, že se keramický výrobek nerozbije, obdarovanému může dlouhou dobu připomínat osobu, která ho darovala.

Přínos kurzu

Keramika umožňuje rozvíjet kreativitu. Modelování, zdobení a glazování posiluje zručnost a vyžaduje trpělivost. Pro mě keramika sloužila jako relaxační aktivita, při které jsem se setkávala s lidmi se stejným zájmem. V kurzu jsem řešila jen to, jak silný plát mám z hlíny vyválet, jaké barvy a motiv použít k dozdobení a v jaké glazuře výrobek vykoupat.

Na příští školní rok jsem se do keramiky nezapsala, protože budeme mít více jiných aktivit, ale pokud bude zbývat čas, keramika je pro mě jasná volba.

Magdi, pokud to náhodou budeš číst, děkuji za úžasný kurz a příležitost v uplynulém školním roce, díky níž jsem se naučila nové věci a možná mám i o něco větší trpělivost.

Foto: Epicwoman

Každý kus je originál.

Anketa

Jak to máte vy? Oceníte vlastnoručně vyrobený dárek?
Ano, vždy mě potěší.
91,7 %
Ne.
8,3 %
Jiná odpověď.
0 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 12 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz