Hlavní obsah
Seberozvoj

Jsem černá ovce v talentované hudební rodině

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Midjourney (generováno AI)

Co se týká hudebního talentu, jsem černá ovce rodiny.

Naše rodina je plná hudebních talentů. Bratr hraje na housle jako virtuos, táta je skvělý bubeník, maminka krásně zpívá. A já? Já jsem prostě ta nezbedná černá ovce. Tedy co se týká hudebního talentu.

Článek

Mám za sebou několik let hry na flétnu a klavír, ale své snahy jsem nikdy nedotáhla k dokonalosti. Neudržela jsem rytmus, při besídkách, kdy jsem měla hrát zpaměti, se mi trémou vždy rozklepaly ruce a po pár taktech jsem zapomněla zbytek skladby. A protože opravdu nejsem mistr improvizace, nezbývalo než se od klavíru zvednout a s pocitem ostudy utéct.

Krev mé krve? A nemá hudební talent?

Moje rodina mě pozorovala se smíšenými pocity. Nechápali, jak je možné, že jejich vlastní dcera nemá hudební talent. Občas jsme vtipkovali, jestli mě už v porodnici náhodou nevyměnili. Každý má ale talent na něco jiného a rodiče mě naštěstí podporovali v tom, co mi šlo.

Zatímco ostatní členové rodiny zvládnou zahrát cokoliv i bez not, já jsem byla ráda, když jsem zahrála „Běžela ovečka hore do kopečka“.

Po dvou letech klavíru jsem chození do hudebky vzdala. Občas jsem si doma zahrála jen tak pro radost moderní oblíbené písničky, a to mi ke spokojenosti naprosto stačilo.

Koupím si klávesy

Poslední roky jsem přemýšlela o tom, že bych hru na klavír obnovila. Nehrála jsem dlouhé roky, protože nebylo kde. Ale protože mi domácí hraní chybělo, pořídila jsem si klávesy, hlavně z důvodu cenové dostupnosti. Také mi přijde skvělé, že jdou zeslabit a mám možnost napojit sluchátka. Nebudu přece tak zlá, aby díky mému amatérskému hraní museli trpět sousedé. Ohleduplnost je fajn.

Myslela jsem si, že hra na klávesy bude snadná díky tomu, že jsem absolvovala pár let hudebky. Ale bohužel… Na rozdíl od talentovaného bratra a tatínka mám problém udržet rytmus a zkoordinovat ruce. Na druhé straně nemám ambice být profesionálem. Chci si občas zahrát jen pro radost.

Učení hry na klávesy může být pro mnoho lidí skutečnou výzvou. Někteří se snaží zkoordinovat ruce, zatímco jiní se potýkají s hledáním správných kláves a not. Přestože se učení hry na klávesy může zdát obtížné, může být také velmi zábavné a naplňující.

Propojení houslového a basového klíče

Tak to je moje slabina. Proč je pravá ruka napsaná v houslovém klíči a levá v basovém? Prošla jsem základy hudební nauky, takže vím, že to tak je. Přesto jsem z toho zmatená a basový zápis jsem si doposud nezautomatizovala. A to už zkouším dlouho. Hrát melodii pouze jednou rukou umím skvěle i zpaměti. Chci přidat také druhou ruku, ať moje hraní nezní tak amatérsky. Jasný, do profíka mám daleko, tak jak jinak než amatérsky by to asi mělo znít… Jenže právě levá ruka je psaná v basovém klíči.

Vždy si počítám, kterou notu mám levou rukou vlastně hrát, a trvá mi to. Kdo by vydržel čekat, než se mi podaří zahrát celou skladbu? Někdy to nevydržím ani já. A může za to ten proklatý basový klíč!

I když je to těžké, můj hudební talent se postupně zlepšuje. Dokážu si zahrát jednoduché písně, jako je Yesterday nebo Pec nám spadla. A kdo ví? Možná jednou, když budu mít dost píle, se naučím hrát něco složitějšího. Možná se stanu hrdou členkou naší hudební rodiny.

Únik od stresu a rutiny

Někdy je těžké najít čas a motivaci pro učení se nových dovedností. Všichni máme své povinnosti a závazky a často se zdá, že není dostatek času na to, abychom si našli čas na něco nového. Nicméně, když se podíváme na věc z jiného úhlu, učení se nových dovedností může být způsobem, jak se zbavit stresu a uvolnit se.

Pokud se chcete naučit na něco hrát, je důležité si uvědomit, že vás to bude stát čas a úsilí. Budete muset cvičit a trénovat svou techniku, abyste se stali lepším hráčem. Ale hra na klávesy nebo jakýkoliv jiný nástroj může být také velmi zábavná uvolňující. Může se stát vaší únikovou cestou ze stresu a každodenní rutiny.

Anketa

Hrajete na nějaký hudební nástroj?
Ano
35,9 %
Ne
64,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 195 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz