Hlavní obsah
Rodina a děti

Ježíšek a kniha, která o něm prozradila vše, co jsme nechtěli

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Midjourney (generováno AI)

Děti u štědrovečerní tabule s napětím čekají, najdou-li za okamžik pod stromečkem všechny dárky, o které si napsaly, a představují si, jak ten Ježíšek asi vypadá. Dcera už to ví od pěti let.

Článek

Neztotožňuji se s názorem, který říká, že děti by pravdu o Ježíškovi měly znát už od útlého dětství. Hraní si na Ježíška je prý podraz a tahání za nos. Jediné, co díky tomu děti naučíme, jsou lži. Je to věc každého z nás, ale není to přehnané? Za mě rozhodně ano.

Myslím si, že od rodičů je pěkné dětem do určitého věku ponechat vánoční kouzlo, fantazii, víru v Ježíška a následnou radost u blyštivého stromečku, která je pro děti vyvrcholením celého předvánočního období, ve kterém pečlivě psaly nebo kreslily dopis pro Ježíška. Odměnou pro rodiče jsou jiskřičky v dětských očích při rozbalování dárků. Naší dceři jsme iluze o Ježíškovi bohužel sebrali předčasně.

Když jí bylo 5 let, četli jsme pohádku…

Pravidelně chodíme do knihovny, kde si půjčujeme knihy, které si děti z dětských polic vybírají samy. Dcera sáhla po knize, jejíž název ani autora si už bohužel nevybavím, ale anotace se zdála být lákavá. Ale jak to souvisí s Ježíškem? Jednoduše… Při několikátém večerním čtení této knihy se nestačím divit.

„Já jsem tak zvědavá, co mi zítra ten Ježíšek přinese.“

„No tak, Alenko, každé malé dítě přeci ví, že dárky nosí rod…“

Ve čtení dál nepokračuji, snažím se z toho nějak chytře vybruslit, ale brzy se ukáže, že se mi to nepodařilo. Od autorky knihy to beru trochu jako podpásovku na rodiče, jejichž děti stále věří na Ježíška. Ten večer se dcera naštěstí nedoptává, za což jsem šťastná a věřím, že máme vyhráno. Další den ale vidím, že nad mým zásekem při čtení přemýšlela, vše si dala dohromady a vyrukovala na mě s přímou a naléhavou otázkou.

„Mami, dárky nenosí Ježíšek, že? A řekni mi pravdu.“

Do odpovědi se mi vůbec nechtělo, ale protože se už nedalo říct nic jiného než pravda (nelžeme si), její domněnky jsem mohla jen potvrdit. S novým zjištěním přišla také lehce dotěrná zvídavost a hlad po detailech. Například, kde jsou ty dárky schované? Jenže i rodiče musí mít nějaké tajemství, a proto jsme jí řekli, že nic dalšího vyzrazovat nebudeme.

S pravdou o Ježíškovi bych vyčkávala

Dceři se sice žádná újma nestala, na Ježíška se těší i tak, ale nebýt té nešťastné náhody při čtení knihy, jejíž autor vše prozradil a já jsem nebyla dostatečně ve střehu, určitě bychom s vyzrazením tajemství počkali ještě alespoň dva roky, než by šla do školy. Na druhé straně je krásné být obdarováni s láskou vyrobenými dárečky od vlastních dětí.

Anketa

Od koho jste se dozvěděli pravdu o Ježíškovi?
Od rodičů.
23,1 %
Od kamarádů.
15,4 %
Jiná odpověď.
61,5 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 13 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz