Hlavní obsah
Krása a fitness

Skoncovala jsem s líčidly a cítím se svobodněji

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Midjourney (generováno AI)

Kosmetika a líčení jsou běžnou součástí ženského rituálu krásy a make-up se stal nedílným obrazem moderní ženy. Já jsem se z různých důvodů líčit přestala, ačkoliv dřív bych bez make-upu nešla vyhodit ani odpadky.

Článek

Líčení jsem brala jako rituál a zvýrazněné oči mi dodávaly sebevědomí. Díky němu jsem si připadala krásná a neodolatelná. Nedokázala jsem si představit jít nenalíčená mezi lidi a vlastně jsem na líčení byla tak trochu závislá. Když jsme se potkali se švagrovou a švagrem na návštěvě u tchánů, musela jsem se nalíčit už před snídaní, protože bez make-upu jsem si připadala jako nahá.

Postupem času se ale můj přístup k líčení změnil. Ačkoliv hlavním impulsem k odhození líčidel byly nepříjemné záněty očních víček, následně přišly i další benefity, které jsem ocenila.

Proč se nenalíčit?

Existuje několik potenciálních výhod skoncování s make-upem. Závisí to na individuálních preferencích žen. Některé z výhod mohou zahrnovat:

  1. Zdravější pokožka: Nepoužívání kosmetiky může přispět k lepšímu stavu pokožky. Některé produkty a složky v kosmetice mohou způsobovat podráždění, suchou pokožku nebo zhoršení akné. Bez líčidel se pokožka může regenerovat přirozeně a dává jí více prostoru dýchat.
  2. Časová úspora: Aplikace make-upu může být časově náročná. Pokud se přestanete líčit, ušetříte čas ráno i večer.
  3. Zvýšené sebevědomí: Zní to jako paradox? Odhození make-upu může posílit sebevědomí ženy tím, že se naučí akceptovat a milovat svůj přirozený vzhled. Může to pomoci překonat tlak na vzhled a vnímat krásu zevnitř.
  4. Přirozenost a autenticita: Mnoho žen považuje za osvobozující být schopné vyjít ven bez make-upu a být samy sebou.
  5. Finanční úspora: Make-up a kosmetika mohou být nákladné. Nepoužívání těchto produktů umožňuje ušetřit peníze, které by jinak byly vynaloženy na nákupy kosmetiky.

A co na to okolí?

Když jsem ven začínala chodit nenalíčená, cítila jsem se trochu nejistě. Brzy se ale ukázalo, že ostatní si toho vůbec nevšímají. Nikdo nepřišel a neřekl mi například, že vypadám nemocně a raději bych s líčením zase měla začít. Chvíli to sice trvalo, ale po nějaké době mi vůbec nepřišlo divné, že z bytu vycházím nenalíčená.

Naučila jsem se ocenit svou přirozenou krásu a přijmout se taková, jaká jsem. Věřím, že pravá krása spočívá v sebevědomí, sebeakceptaci a radosti ze života. Není to jen otázka vnějšího vzhledu, ale spíše projevu toho, kým jsme uvnitř. Také jsem si uvědomila, že nenalíčená nemusí znamenat neupravená. Stále dbám na péči o svou pleť, pokožku i vlasy.

Osvobozující pocit k nezaplacení

Tento nový přístup mi přinesl nejen větší svobodu, ale také úsporu času a energie. Zbavila jsem se očních zánětů a už nemusím trávit hodiny před zrcadlem. Když prožívám dojemné okamžiky, kdy ukápne slza, neřeším slzy smíchané s řasenkou stékající po obličeji.

Samozřejmě, neznamená to, že líčení samo o sobě je špatné nebo že bychom se neměli líčit, pokud nám to přináší radost. Mnoho lidí si líčení užívá jako umělecký projev, způsob sebeprezentace nebo rituál, který jim pomáhá připravit se na celý den. Přiznávám, že při výjimečných událostech ještě také někdy sáhnu po make-upu. Například, když jdu do divadla nebo na večírek. Ale už to tolik nepřeháním.

Postupně jsem začala vnímat svou přirozenou krásu a naučila jsem se přijmout své nedokonalosti jako součást své identity. Je osvobozující přestat se snažit splňovat nereálné standardy krásy a místo toho se soustředit na svou vnitřní krásu. Uvědomila jsem si, že zas tak nezáleží na tom, zda jsem se nalíčená nebo ne, ale na tom, jak se cítím sama se sebou a jakým způsobem sdílím svoji energii s ostatními.

Anketa

Pokud jste žena, jaký je váš přístup k líčení?
Nenalíčená nejdu vyhodit ani odpadky.
7,7 %
Líčím se do práce a do společnosti.
52,3 %
Nelíčím se vůbec.
34,3 %
Jiná odpověď.
5,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 2262 čtenářů.

Anketa

Pokud jste muž, preferujete nalíčené nebo nenalíčené ženy?
Žena by měla být nalíčená.
26,1 %
Mám raději přirozenou krásu.
62 %
Nezáleží mi na tom.
11,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 276 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz