Hlavní obsah
Umění a zábava

Spotřebiče odchází vždy hromadně

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Midjourney (generováno AI)

Naše sedmiletá pračka odešla do věčných lovišť.

Jakmile vám odejde jeden spotřebič, brzy můžete s napětím očekávat, že další budou následovat vzápětí. Znáte to také?

Článek

Murphyho zákony fungují spolehlivě

Známá věc. Začnou-li vás zlobit domácí spotřebiče a v našem případě také auto, stane se tomu jako naschvál v nejméně vhodnou dobu. Ale upřímně, vhodná doba na nečekané výdaje není snad nikdy.

Jak je vůbec možné, že poruchy rovnou několika spotřebičů se sejdou v průběhu dvou měsíců? Od lidí z okolí vím, že to takto funguje i v jiných domácnostech, tudíž nejsme výjimkou.

Je mi jasné, že na pravý důvod, proč se tyto téměř záhadné situace dějí, asi nepřijdu. Myslím si, že rozumné vysvětlení neexistuje a nejspíš jde pouze o zajímavou náhodu.

Smradlavé prádlo a doutnající buben

Před dvěma měsíci jsem si všimla, že pračka i prádlo po vyprání smrdí, jakoby se pálil motor.

Řekla jsem si, že jsem do pračky dala asi hodně prádla, a protože jsem naši pomocnici nechtěla rovnou odepsat, při dalších praních jsem zkusila buben pračky plnit pouze do půlky. Nějakou dobu to nebyl problém, pračka fungovala spolehlivě až do doby, než po našem posledním praní a otevření bubnu začala doutnat. V této chvíli jsem se vylekala, pračku odpojila a bylo jasné, že se koupi nové pračky se nevyhneme.

Výborně! Vždyť nečekané výdaje jsou přeci ty nejlepší.

Anketa

Také milujete nečekané výdaje?
Jistě! Vůbec nejlepší je, když se porouchá několik spotřebičů naráz.
9,9 %
Samozřejmě! O důvod víc koupit nové a lepší věci.
13,5 %
Vůbec! Nečekané výdaje nenávidím.
72,5 %
Jiná odpověď.
4,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 909 čtenářů.

Abych řekla pravdu, divím se, že pračka s námi v naší čtyřčlenné domácnosti vydržela tak dlouho. Neustále byla v pořádném zápřahu a sloužila nám spolehlivě dlouhých sedm let. Několikrát během té doby jsem si říkala, že jsem zvědavá, kdy při naší frekvenci praní pračka odejde. Někdy to zkrátka muselo přijít a jak už to tak bývá, přišlo to současně s poruchou mixéru a auta.

Když domýšlím, že by pračka mohla i shořet a s ní třeba část bytu, příště bych už při prvním podezření volala opraváře. Nebylo dvakrát rozumné používat ji, jako by se nic nedělo.

Ale co už, tento scénář se naštěstí nekonal. V následujících dnech se těším na novou pračku včetně sušičky.

Pračkou náš příběh zdaleka nekončí.

Spálený motor mixéru

Aby toho nebylo málo, zanedlouho po odchodu pračky mě překvapilo, že nefunguje ani mixér. Zjistila jsem to, když jsem do jeho nádoby vložila jahody, ze kterých jsem měla v plánu udělat jahodový koktejl a dřeň. Nový mixér naštěstí pro peněženku nebyl tolik bolestný jako pračka.

Auto nebrzdí a okýnko nejde zavřít

Snad abychom toho neměli málo, pomyslnou třešničkou na dortu byly problémy s autem, které nás prvně zradilo na dovolené. Zrovna jsme se chystali na výlet, na chvíli jsme otevřeli okýnka, ale jedno z nich už bohužel nešlo zavřít.

Protože výletu jsme se vzdát nechtěli, dopřáli jsme si tedy doposud nevídanou cestu s otevřeným okýnkem.

Co čert nechtěl, o měsíc později, zrovna, když jsme se chystali na svatbu, se na našem vozidle vyvrbila horší závada v podobě nefunkčních brzd. Auto jsme odstavili a za pár dnů mělo odtahovkou namířeno do servisu. Jsme rádi, že brzdy nevypověděly službu třeba na dálnici.

Nová pračka a oprava auta v jednom měsíci byla citelným zásahem do rodinného rozpočtu, ale pevně doufám, že máme na nějakou dobu vybráno a v následující sedmiletce se nám podobné výdaje vyhnou.

Anketa

Také vám spotřebiče odchází hromadně?
Ano.
59,3 %
Ne.
13,2 %
Jak kdy.
25,6 %
Jiná odpověď.
1,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 887 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Mixéry

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz