Hlavní obsah
Zdraví

Věřím, že pan Dušek v rozhovoru o rakovině zvolil pouze nešťastnou formu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels

Ilustrační snímek

Jaroslava Duška si vážím jako herce, ale ve vší úctě, od doby, co se vydal na alternativnější cestu života, některé jeho názory mi přijdou za hranou.

Článek

Proti alternativnímu způsobu života v zásadě nic nemám, ale nic se nemá přehánět. Když mě zrovna sužuje rýma nebo kašel, dávám přednost bylinkám před medikamenty. Když bylinky nepomůžou a je mi zle, mé kroky vedou k lékaři.

Život některých z nás ovšem provází i vážnější nemoci, než je rýma a kašel. Jde například o cukrovku, epilepsii a rakovinu. Myslím si, že s těmito nemocemi bychom v žádném případě neměli experimentovat a při jejich zjištění je nutné svěřit se co nejdříve do péče lékařů.

Rakovina je prý volba lidí, kteří nemají rádi život

Právě o poslední ze zmíněných nemocí byla řeč v rozhovoru s Čestmírem Strakatým. Jaroslav Dušek v tomto rozhovoru řekl, že na rakovinu zemřela jeho maminka, babička a dědeček. Současně také tvrdí, že rakovina je volba lidí, kteří se nemají dostatečně rádi a nenávidí život. Ve chvíli, kdy prý lidé zjistí, že onemocněli rakovinou, mají nemoc ve svých rukách a můžou ji sami zvrátit.

Není divu, že rozhovor vyvolal velice bouřlivé reakce na sociálních sítích. Když jsem si rozhovor pustila, byla jsem nejprve v šoku a říkala jsem si, že pan Dušek se snad dočista zbláznil. Později jsem začala přemýšlet nad tím, jak svá slova vlastně myslel a snažila jsem se v nich najít nějaký smysl.

V blízkém okolí mám několik smutných případů rakoviny. Teta se starala o strýce s rakovinou plic, babička zemřela na nádor v čelisti, po kamarádce s rakovinou prsu zůstala malá dcera a sestřenici takto odešel syn, který byl neuvěřitelný bojovník. Nikdy bych si nedovolila říct, že nemocní si tuto cestu zvolili sami a navíc si to v žádném případě nemyslím.

V rozhovoru chyběla empatie

Ráda bych věřila tomu, že pan Dušek se jen nešťastně vyjádřil a jsem přesvědčená o tom, že ve skutečnosti svým vyjádřením nechtěl nikomu ublížit.

Rakovina může být způsobena nezdravým životním stylem a pokud bychom žili zdravěji, asi bychom se vyhnuli mnohým zdravotním potížím, jako je vysoký cholesterol, krevní tlak a podobně.

Pokud jde o rakovinu, myslím si, že je hloupé říct, že to byla naše volba. Není přece výjimkou, že rakovina bývá diagnostikovaná i lidem, kteří se celý život stravují zdravě, mají dostatek pohybu, nestresují se, nekouří a nepijí alkohol. Tato nemoc si nás nevybírá stejně tak, jako ani my si ji nevybíráme.

Podle mě v rozhovoru stačilo říct, že pokud chceme předcházet nejrůznějším nemocem, neměli bychom podceňovat zdravý životní styl. Forma, kterou pan Dušek zvolil, byla přinejmenším neomalená a ani si nechci představovat, jak se při jejím poslechu nebo přečtení museli cítit lidé, kteří rakovinou onemocněli nebo ti, kteří se o nemocné starají.

Anketa

Jsou podle vás slova pana Duška o rakovině za hranou?
Ano.
78,7 %
Ne.
21,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1260 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz