Hlavní obsah
Umění a zábava

Metroviny, příběhy z metra: O diskriminaci žen v zaměstnání

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels

101. Metrovina příběhů a postřehů z pražského metra se zamýšlí nad diskriminací žen v zaměstnání.

Článek

Vyslechla jsem v metru rozpravu k navrhovanému zákonu, který má zajistit větší spravedlnost pro ženy, aby nebyly diskriminovány v zaměstnání. Zaměstnavatelé neradi ženy zaměstnávají. Důvodů je mnoho: jednou je to proto, že je vdaná a má malé děti, jednou proto, že není vdaná, jindy zase se zdá stará, někdy není dost atraktivního vzhledu. Zákonem má být zaručeno, že tohle nemohou být důvody k nepřijetí do práce. Dvě ženy o problému diskutovaly, bojovnice proti diskriminaci žen to byly. A tak jsem i já začala o věci přemýšlet. Při tom mě přepadly obavy: Jak ale postižená žena dokáže, že nebyla přijata právě z takového nezákonného důvodu? Je přece tak snadné najít x jiných, přijatelných důvodů. A těžko říci, co je vlastně horší: dozvědět se pravdu, že mě nepřijali, protože jsem ženská, nebo mít komplex méněcennosti, když mi řeknou, že „nemám předpoklady“, jinými slovy, že jsem hloupá a neschopná (ženská). Tak vám nevím. Co vy na to?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz