Hlavní obsah
Cestování

Metroviny, příběhy z metra: Reklamy v metru mohou i posloužit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels

54. Metrovina příběhů a postřehů z pražského metra se zaměřuje na specifické působení reklam v metru.

Článek

V dnešní době je reklama všudypřítomná, a tak se nevyhnula ani vagónům metra. I já jsem si na její výzvy, rady a informace zvykla, dokonce se mezi námi vytvořil způsob soužití. Jedu na příklad někam na poslední chvíli, trnu, že přijdu pozdě, když tu čtu: NESTÍHÁTE? TOHLE JEŠTĚ STIHNETE. A hned jsem klidnější. Nebo jindy: jedu rozladěná, s mužem jsme se jaksi nepohodli. A ejhle: MUŽI NÁS MILUJÍ V SEXY PRÁDLE, dozvídám se. Dobrou radu si musím vzít k srdci. Hepčí. Mám rýmu jako trám. URYCHLENĚ NA PŘÍŠTÍ STANICI VYSTUPTE A NEPRODLENĚ NAVŠTIVTE NEJBLIŽŠÍ LÉKÁRNU, jsem rázně vyzývána reklamou na nosní kapky. Tak takhle o mě naposledy pečovala moje maminka a to bylo vskutku před drahnými lety. Copak to není příjemný pocit? Sedím, metro mě kolébá a já přemýšlím o napjatém rodinném rozpočtu: CO JE DOMA, TO SE POČÍTÁ. NEČEKEJTE, AŽ SI NA TO NASPOŘÍTE!, vysvětlí mi reklamní slogan. A když mě z toho zjištění popadne lehká deprese, jsem kategoricky ujištěna: LEHČÍ UŽ TO NEBUDE(vida, jak může posloužit i reklama na cigarety). A když s mrzutostí zjistím, že na Metro v metru v poslední době nějak hůř vidím, opět přispěchá všudypřítomná reklama na pomoc: PŘEDSTAVUJEME VÁM BRÝLE NA MÍRU, VYROBENÉ VÝLUČNĚ PRO VÁS A VAŠE MAXIMÁLNÍ POHODLÍ. Budu muset pro své oči opravdu něco vykonat, slibuji si. Znejistím však nezodpovězeným dotazem: JSOU TYTO BRÝLE OPRAVDU NEJLEHČÍ NA SVĚTĚ? A když se pokusím nadechnout těžkého, kyselého vzduchu v přecpaném vagónu, je mi pohotově podána informace, že TŘI Z DESETI VAŠICH SPOLUCESTUJÍCÍCH NEPOUŽILO DEODORANT NEBO ANTIPERSPIRANT. „A sakra, tak proto“, pomyslím si. Přitom, vyhládlá jako vlk, si uvědomím, že jsem dnes neměla čas se ani naobědvat. Nenápadně ulamuji v tašce z rohlíků, které jsem nakoupila domů, a jsem naváděna: S ÚSMĚVEM SE SVAČÍ LÍP. A tak v tom množství reklam zcela zanikl nápis „Neopírejte se o dveře“, který se nenápadně krčil uprostřed křiklavých výtvorů neúmorných tvůrců graffity. Opřela jsem se a začala padat a padat…. Ale kam se asi tak může člověk propadnout z našeho normálního světa (reklam), že?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz