Hlavní obsah
Nakupování

O radostech nakupování

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pexels

Článek pojedává o nakupování. Já si jej tedy neužívám.

Článek

Že ženy nakupují rády je všeobecně rozšířený mýtus. Tedy alespoň já nenakupuji ráda. Děsí mě jak nákup potravin, kdy čert aby se vyznal: zkontrolovat nutriční složení, dobu spotřeby, cenu, vybrat z opravdu velice bohatého sortimentu. A navíc netrpělivý muž (odmítá se mnou nakupovat a já jsem vlastně tomu ráda) čekající v autě na můj telefon, že jdu k pokladně a ať přijde s taškami. Pak musím vyslechnout jak proboha dlouho čekal a dotaz „tohle všechno sníme?“. Říkám si ale, aby se můj muž zařadil mezi zmateně pobíhající muže po obchodě s mobilem v ruce, kteří mají na drátě manželku, která ho diriguje a radí co vybrat a co koupit, proboha jen to ne. A tak jsme to vyřešili, vlastně vyřešil to za nás kurýr a větší nákupy nám donese v pohodě až do domu.

I další nákupy také nemiluji. Při koupi oděvů přímo nesnáším být zavřená v malé dusné kabince a svlékat a oblékat se. Brrr. Celá zpocená opouštím kabinku buď naštvaná, že jsem si nevybrala, nebo pomalu se zklidňuji, že jsem nakoupila a mám na nějaký čas pokoj. Stejné je to s koupí obuvi, jen se nákup neděje v té dech beroucí kabince. Tedy opravdu je v ní často velmi vydýcháno nebo zpoceno, tedy nedýchatelno, jak já tomu říkám „kyselo“.

A co nákupy elektrospotřebičů či ostatních spotřebičů, nádobí apod.? Zde se musím zastavit a podělit se s mojí zkušeností. Tedy pravdou je, že dnes je veškerého zboží přehršel, nabídka obrovská, jen si vybírat a že je z čeho. To před převratem jsme měli výběr jednoduchý: je nebo není požadované zboží, případně kdy bude nebo zda vůbec bude. Ale přesto je třeba pochválit: tehdy nás obsluhovali opravdu kvalifikovaní prodavači, kteří fundovaně poradili. Vzpomínám na spolužačku, která se po základní škole vyučila a prodávala v prodejně Elektro. Její vyučení bylo fakt docela náročné a tak dokázala zákazníkům opravdu poradit. To dnes si může pořídit obchod kdekdo a najmout si může kohokoliv, kdo tam bude chtít prodávat. A když se na něj obrátíte s dotazem, obvykle moc nepochodíte. Pozor ale, jinou úroveň, nebo jak dnes říkáme level, mají specializované prodejny, kde prodejci jsou na vysoké úrovni a poradí, protože opravdu rozumí tomu, co prodávají.

A teď k fenoménu e-shopy. Tak to je malér, když natrefíte na telefonní ústředně většinou na slečnu, která ví za kolik a jak zboží objednat a odeslat, ale poskytnout praktické informace o kupovaném zboží? Tak ty vám určitě nedá. Prostě je neví. Jo – a ještě mě vytáčí automatický robot, který vás většinou vyslechne a po odmlce vám oznámí, že vás přepojí na operátora. Také na to nemáte dost pevné nervy, navíc když se nejprve ne a ne dovolat? Operátoři totiž prý vyřizují zákazníky, kteří se dovolali před vámi a vy musíte dlóóuho a dlóóuho čekat, až vám často vypoví trpělivost a rozhovor ukončíte.

A tak nevím: Nakupujete rádi nebo jako já neradi?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz