Hlavní obsah
Lidé a společnost

Soutěž: Kdo je větší hypochondr?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay

Článek vypisuje žertovnou soutěž o zdraví.

Článek

Jednou jsem se docela naštvala, když o mně můj bratranec prohlásil, že jsem hypochondr. Mrzelo mě to, a tak jsem se zamyslela a vytvořila seznam všech mých (vzhledem k vysokému věku) dosavadních operací. A bylo to docela zajímavé počtení, a tak jsem se rozhodla ukázat tento seznam i vám. Nu, tady je to počteníčko:

1984: hysterektomie

1987: fibroadenom v prsu

1988: melanom v předloktí pravé ruky

někdy v devadesátých letech (přesné datum už nepamatuji):– stržení nehtu u palce pravé nohy

2002: endoprotéza levé kyčle

2006: cysta v nosní dutině

2012: chirurgické odstranění bulky z jazyka (bylo to na dvakrát)

2012: endoprotéza pravé kyčle

2017: operace slepého střeva

2020: operace šedého zákalu

2022  srdeční katetrizace, zjištěna chlopňová vada

A pro úplnost doplním seznamem mých nemocí:

  • V péči alergologa od 1990.
  • Od roku 2005 se léčím na vysoký krevní tlak a jsem sledována kvůli chlopňové vadě.
  • Od r. 2005 v péči plicního oddělení kvůli astmatu.
  • Od roku 2003 navštěvuji obezitologickou ambulanci
  • Od roku 2017 diagnostikována divertikulóza.
  • V roce 2017 diagnostikován adenom nadledvinky. V roce 2019 vyřazena na endokrinologii z evidence, adenom je v pořádku – neroste a není hormonálně aktivní.
  • Od roku 2023 jsem v péči neurologa, sledována pro neuropatii a radikulopatii.

A pro úplnou úplnost:

Beru tyto léky: Prestarium neo combi, Bisoprolol, Xarelto, Rosucard, Purinol, Desloratadine, Pantomyl, Combair, Neurontin, Aladez a při bolesti Voltaren

Docela pestrý seznam vznikl, to koukáte. A to ještě mám v zásobě čekající: výměnu srdeční chlopně, operaci artrotického pravého kolene, operaci pravé dlaně kvůli Dupuytrenově kontraktuře a kdovíco se ještě ukáže. Tak sakra jsem, nebo nejsem hypochondr, co říkáte?

Ráda bych zde poděkovala všem lékařům, sestřičkám a ostatním zdravotníkům, kteří nejen o mě pečovali a starali se, aby lidem pomohli ze všech zdravotních obtíží. Velký vděk, smekám před nimi a byli-li mezi nimi někteří – no řekněme méně ochotní, tak na ně jsem ráda zapomněla.

Na základě těchto informací o mém zdraví vypisuji soutěž: Kdo má ještě více operací a více nemocí a více léků než mám já? Dejte mi vědět, ať nejsem sama. Moc vás zdravím a přeji všem hodně zdraví. Moje zkušenost: pomáhá hlavně smysl pro humor (za který vděčím zejména svému muži.) A tak se teď s chutí zasmějeme, ano?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz