Hlavní obsah
Hobby a volný čas

Zvířátka a lidé. Rozumíme si?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Eva Čákiová

Článek uvažuje o vzájemném porozumění mezi zvířátky a lidmi.

Článek

Já vždycky říkám: Kdyby zvířata mohla mluvit, byli bychom moc překvapení, co si o nás myslí. Zajímavý by jistě byl i jejich náhled na svět vůbec. A tak ať mi nikdo neříká, že na příklad pejskové naší řeči nerozumí.

Třeba náš pejsek BUF: Varujeme se před ním promluvit, musíme být v ostraze. Já vím, že řeknete, že psi rozumí mnoha povelům a často používaným slovům. To ano, já souhlasím. Avšak s Bufem máme mnoho důkazů, jak rozumí snad všemu, a dokonce víme, že i jeho štěkání, kňučení i velké hafání a i další jeho zvukové projevy mívají různé zabarvení a tím jednoznačný význam.

Na příklad k jeho velké zábavě patří schovat na těžko přístupné místo v bytě (pod postel, za skříň a podobně) míček. A pak zcela pro tento účel vyhrazeným štěkotem volá na mého muže: „Tak páníčku, vyndej mi ten míček“. A muž volá: „Hned Bufe, už běžím“. Povím vám, že na moje výzvy tak urgentně nereaguje.

Náš Buf chodí pravidelně s pánem (tedy mým mužem) na pivo. Stal se tak známým štamgastem. Návštěvníci této hospůdky nosí s sebou piškoty, aby měli pro Bufa. A můj muž si to uměl fakt dobře zařídit. Když dopije pivo, řekne: „Bufe, dojdi mi pro další pivo.“ A Buf se sebere, dojde za výčep – tam nevím, jak to probíhá - a číšnice donese mužovi další pivo. Ta říká, že dobře vidí, že muž dopil, ale úmyslně čeká na Bufa, který jí to přijde oznámit. Prostě Buf se stal velmi oblíbeným, a tak se včera stalo, že když s mužem odcházeli domů, ozvala se celá hospoda: „Čau Bufino!“.

Takže chci závěrem říci: Kdo nevěří, že psi nám vše rozumějí, chápou nás, přes různá příkoří nás milují, tak nemá pravdu. A basta. Čau milí čtenáři.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz