Článek
Zákazníci Zásilkovny si již několik měsíců stěžují na skutečnost, že jim chodí jiné balíčky, než si objednali.
Chyba má spočívat v tom, že na depu Zásilkovny nalepí pracovník na zásilku jiný štítek.
Zásilka pak putuje někomu jinému na jiné místo.
Dobře. Rozumím tomu, že se někdo splete. Jsme jenom lidé a nejsme naprogramované stroje.
Ale, jak se může splést tolik pracovníků na tolika depech prakticky každý den ?
To nejsem schopná pochopit. Jak je možné, že adresát dostane SMS, kde má napsaný PIN k vyzvednutí balíku a v boxu najde cizí balík ? Nebo, jak je možné, že adresát přijde k boxu a jeho box je po zadání PIN prázdný ?
Pak následuje kontaktování odesilatele a telefonování na linku Zásilkovny. Pokud je zásilka objednaná ze zahraničí, většinou z Číny, tak je diskuze s odesílatelem velmi zdlouhavá a časově náročná. Nebo také zcela nemožná.
Ztráta či záměna balíčků je nyní v podniku jménem Zásilkovna každodenním folklórem.
Telefonická linka je přetížená a reklamace vyřizují dlouhé měsíce, nebo vůbec. Pokud přijde nějaký balíček rozbitý, nebo po rozbalení zásilky doma adresát zjistí, že je zboží poškozeno, tak to neřeší Zásilkovna vůbec.
A to ani v případě, když je obsah zásilky řádně zabalen v bublinkové fólii. Tohle je šílené a neférové jednání.
Za ztracený balíček má dle mých informací Zásilkovna vyplácet náhradu ve výši 300 Kč. Nikoho nezajímá a nikdo neřeší skutečnost, že obsah zásilky měl větší hodnotu. V zásilkách se neposílá pouze nové zboží s účtenkou, ale také bazarové zboží bez účtenky. Toto bazarové zboží bez účtenky může mít také hodnotu vyšší než 300 Kč. Na tom není nic podivného.
ČOI by přece měla okamžitě zasáhnout a zastat se zákazníků - spotřebitelů.
Obrovské problémy s prakticky nefunkčními službami Zásilkovny mají lidé, kteří nakupují a prodávají své věci na Vinted.
Kupujícímu přijde úplně něco jiného, než si objednal, kontaktuje tedy zákaznickou podporu Vinted a prodávajícího.
Prodávající záměnu balíčku nezavinil. Vinted vyzve prodávajícího k vyjádření. Ten se prakticky nemá šanci bránit.
Vinted ve většině těchto případů rozhodne tak, že kupujícímu vrátí peníze a možnost, že si má nechat i balíček.
Ten balíček, který si neobjednal a tudíž nemá o dodané zboží žádný zájem.
Prodávající nemá naopak nic. Nevrátilo se mu jeho odeslané zboží a nemá za toto zboží ani peníze.
Nedá se tedy mluvit o spravedlnosti.
Vinted čelí obrovské kritice kvůli záměně balíčků. Ten tuto situaci také nezpůsobil a nemůže jí nijak vylepšit.
Během několika dnů nastane nákupní horečka. Budou vánoce. V období před vánocemi se zasílá největší počet balíčků. Přežije
Zásilkovna vánoční nakupování on-line ?
