Hlavní obsah

Táňa a Oněgin

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: https://operaplus.cz/met-evzen-onegin-na-zahajeni-nove-sezony/

Veršovaný, romantický a dobrodružný příběh

Článek

Dějství 1

Oněgin: ,, Za zimních podvečerů píši dopis.´´

,, Tobě Táňo, dívko mých snů.´´

,, Když budeš chtít, kamarádovi napiš.´´

,, Rád bych patřil do rodokmenu.´´

Táňa: ,,Můj nejmilejší, nejpokornější a nejstatečnější rytíři.´´

,,Odolávám Tvým prosbám, zůstávám chladnou.´´

,, V hlavě myšlenky se víří.´´

,, Zažít ta léta ještě jednou.´´

O: ,, Lásko, nic jiného si nepřeju,

ve dne, nocí, Tě miluju.´´

,, Vím, že jsi oddaná svému manželovi.´´

,,Chápu takové rozumné a citlivé rozhodnutí.´´

T: ,,Oněgine, prosím, neříkej už nic.´´

,, Já Ti nemohu dát víc.´´

,, Proč nám dříve nevyšlo?´´

,, Můj život nemá světlo.´´

O: ,, Princezno, kvůli mne tak trpíš.´´

,, Budu bojovat věř a piš.´´

,, Není to jednoduché, já vím,

ale svou životní chybu napravím.´´

T: ,, Jak? Nechci ublížit svému muži.´´

,, Nesnesu podvádění, spiklenectví, zabíjení a lži.´´

,, Příteli, zvu Tě na večeři.´´

,, Srdce touhou a vášní hoří.´´

O: ,, Broučku, Tvá slova mě rozpalují,

něžné pohledy přímo spalují.´´

,, Táňo, ale pozvání nesmím přijmout

a vedle své lásky si sednout.´´

T: ,, Máš pravdu, nebylo by fér,

abychom létali do jiných sfér.´´

,, I obyčejné posezení by ranilo,

tak proč mu přidat kilo?´´

Dějství 2

Najednou se kníže objeví,

oči má přímo soví.

Říká: ,,Táňo, já jsem nezbeda.´´

,, Ach. Já nešťastný, běda.´´

T: ,, Copak se děje, choti?´´

,, Jaké máš těžké trampoty?´´

,,Tak vyděšeného Tě nikdy nespatřil můj zrak.´´

,,Prosím, aby ses šetřil.´´

Kníže: ,, Potkal jsem lesní žínku,

měla sílu ve vínku.´´

,,Nepomohl ani starý rozum,

já pil tvrdý rum.

T: ,, No to hrozné není,

vytrhni z paty trní.´´

,,Pojď si sednout tady,

zahrajeme si na dudy.´´

K: ,, Ne, ne, má paní.´´

,, Já dnes nemám stání.´´

,, Řeči jsem večer vedl,

nikdy bych ale nepodvedl.´´

T: ,, Velice si cením slov.´´

,, Nešel jsi na lov

a zůstal jsi věrný ženě.´´

Oddané, krásné, milující Táně.´´

K: ,, Přesně tak. Vzorný manžel.´´

,, Přesto cítím neutěšený žel.´´

,, Já se asi zamiloval,

očima bych ji maloval.´´

T: ,, Jak nádherně to vyprávíš.´´

,, Poznala jsem také lásku.´´

,, Vztah visel na vlásku.´´

,, Nejdříve se bránil, víš?´´

K: ,, Tak ať na oběd,

přijdou, bude se pět,

tancovat, jíst, povídat a pít.´´

,,Ty a víla věneček vít.´´

T: ,, Ráda uvidím Tvoji princeznu.´´

(pro sebe) ,,Snad do zítra neuvadnu.´´

,, Pohár prázdný, láskou žízním.´´

,, V noci jen trýzním.´´

Dějství 3

( Ráno) T: ,, Jsi zván na oběd.´´

O: ,, Pro pár láskyplných vět.´´

T: ,, Půjdu sněhem, roštím a vodou.´´

O: ,, Co dva jiní neprojdou.´´

K: ,, Přijmi, prosím, malé posezení,

Víla:,, Celý týden píšu psaní.´´

K: ,,Že se brzy zblázním.´´

V: ,, U rybníka večer blouzním.´´

( T+K)

Poté se odebrali domů

kolem spoustu vzrostlých stromů.

V jejich višňovém sadu.

Chodí si tam pro radu.

( společně)

,, Zůstaneme dobří a nerozluční kamarádi,

kteří se poznali mladí.´´

,, Život jde rychle dál.´´

,, Nechceme se svého osudu vzdát.´´

( Poledne)

K: (k Oněginovi) ,, Vítej doma, milý příteli.´´

,, Dnes je husa a zelí.´´

,, Ještě přijde má princezna.´´

,, Milá a neskutečně něžná.´´

O: ,, Děkuji za pěkné přivítání.´´

,, Zůstanu tady do svítání, jestli nevadí?´´

,, Nebudu překážet?´´

K: ,, Jistěže ne, Oněgine, můžeš.

V: ,, Ahoj, já nemohla dospat.´´

K: ,, Jéé, pojď se posadit.´´

T: ( k Oněginovi) ,, Můžeš tu i přespat.´´

O: ,, Zlatíčko, jsem tak rád s Tebou.´´

T: ,, Připrav se, teď už budeš navždy.´´

O: ,, Opravdu? To mě těší.´´

,, Tetelím se celou svou duší.´´

T: ,, Splníme si náš sen.´´

O: ,, Líbat se každý den.´´

Dějství 4

T: ,, To bereš nějak zhurta.´´

,,Sním o tom už léta.´´

,, Jenom Ty a já,

už žádná tria.´´

O: ,, Můj sen byl totéž.´´

,, Lásko, ke břehu běž

a pořád blízko lež.´´

,, Celou noc neustále věz.´´

,, Jsi má něžná princezna.´´

,, Zářivé světlo uzříš možná.´´

,, Vzdávám se své svobody.´´

,, Jdu se napít vody.´´

T: ,, Odevzdávám nevinné, nahé tělo,

protože potom strašně dlouho toužilo.´´

,, Nemohlo poznat krásu něžnosti

a nabažit se dosti.´´

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám