Hlavní obsah
Aktuální dění

Prodavači mě za to nenáviděli, já ale měl v supermarketu nárok na dvacet korun za čekání ve frontě

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Freepik / Wirestock / Free license

Obrázek je ilustrační.

Pokladní na mě křičel, co si to dovoluji. To byla moje běžná zkušenost s benefitem 20 korun za čekání ve frontě, kde bylo přede mnou alespoň pět lidí. Cítil jsem se nepříjemně, byť jsem byl v právu.

Článek

Není to tak dávno, co měl jeden z těch větších obchodních řetězců v ČR akci pro zákazníky, kterou vlastními slovy nazývám jako bolestné za čekání ve frontě.

Původně velmi dobrý nápad

Vcelku hezký nápad, ač z mého pohledu trochu nedomyšlený. Ale představte si, stojíte ve frontě lidí k pokladně, jste nervózní z toho, že jich je před vámi docela dost. Přejete si otevření nové pokladny, co uleví tlaku lidí. To nepřichází, ale jako kompenzaci dostáváte nějaké peníze zpět. To přeci fungovat může. A možná to i přiláká část nových zákazníků, protože fronty, jak je známo, se přeci čas od času objeví všude, tak proč si za to nenechat zaplatit.

Dvacka za pět lidí před vámi

V mém příběhu přišla před časem jedna síť obchodů s nápadem, že odmění poukázkou na 20 korun každého zákazníka při splnění dvou podmínek. Musí být ve frontě před vámi pět a více lidí. A zároveň nesmí být otevřené všechny pokladny. Pravidla celkem jednoduchá. Budou-li splněna, dostáváte poukázku. Zároveň ale nutno dodat, že tento proklientský benefit tak úplně nemyslí na samotné prodejny a jejich provoz. Než totiž stihnete jako obchod otevřít a obsadit další pokladnu, může se vám během té doby fronta lidí celkem nakupit. A to se tomuto řetězci stávalo dle mé zkušenosti téměř pravidelně.

Splnění podmínek

Byl jsem jedním z těch, kteří si o peněžní poukázku říkal. Proč taky ne, dvacka měla pořád nějakou hodnotu. Nejdříve mě ale pokladní často odbývali. Nechtěli mi poukázku vydat, později argumentovali nedostatkem důkazů. Přinutilo mě to proto od nějaké doby pořizovat fotky jako důkaz, že opravdu stojím na konci fronty tvořené více než pěti lidmi. Jen abych potvrdil svůj nárok na finanční kompenzaci.

Agresivní zaměstnanci

Velmi negativní zkušenost jsem měl s pokladními a manažery prodejen. Téměř pokaždé, když jsem si řekl o dvacet korun a doprovodil žádost důkazem z fotografie, se ke mně chovali zaměstnanci jako k nějakému drzému grázlovi. V jednom případě mi dokonce manažerka prodejny vrazila dvacku do mé ruky se slovy, ať už se tady víckrát neobjevuji, když tu nejsem spokojený, a ať si s tou dvackou dělám, co chci. Dala mi ji navíc tenkrát ze své peněženky.

Nejde o peníze, ale o princip

Já ale nebyl drzý, ani nezdvořilý. Šlo mi o princip, byť jsem pro zaměstnance daného supermarketu měl pochopení. Pokud se totiž celý obchodní řetězec „chvástá“ tímto benefitem pro lidi, pak musí dodržet slovo. Jestliže sami zaměstnanci vidí, že to není v praxi možné zvládnout, mají kontaktovat vedení firmy, ať celou akci stáhne. Mimochodem k tomu jsem je i sám nabádal. Že je nechci obírat o peníze, ale pokud tady nad pokladnami visí cedule, která mi garantuje 20 korun, tak bych byl hlupák, kdybych se nepřihlásil.

E-mail na vedení společnosti

Celá situace negativně vygradovala až k sepsání e-mailu z mé strany o negativním chování zaměstnanců ke mně jako zákazníkovi ohledně zmíněné finanční kompenzace. Z oddělení prodeje se mi omluvili, potvrdili můj nárok na dárkový poukaz a požádali mě, abych napsal, na jakých prodejnách jsem se s takovým chováním setkal, aby mohli danou situaci řešit. Za nějaký čas dokonce cedule s tímto benefitem na všech prodejnách stáhli. Dodnes mě zajímá, jestli jsem se o to z nějaké malé části zasloužil také a zaměstnancům pomohl, aby se jim lépe dýchalo.

Kaufland a pět minut ve frontě

V současné době, pokud se nemýlím, nabízí stejný benefit jen v modifikované formě Kaufland. V podmínkách benefitu jen nezmiňují počet čekajících zákazníků ve frontě, nýbrž čas. Tedy pokud budete stát ve frontě více než 5 minut, máte nárok na poukázku v hodnotě dokonce 50 korun. Nápad bezesporu marketingově zajímavý. Znovu si ale umím představit zádrhel při dokazování počtu minut, které zákazník trávil čekáním ve frontě.

Jsem proto celkem zvědavý, jak jednotlivé řetězce k tomuto benefitu do budoucna přistoupí. Sami nejlépe vědí, jestli jim tyto dárkové poukazy přináší nějaké zákazníky navíc, udržují ty stávající, nebo naopak některé odrazují, aby do jejich prodejen dále chodili. Pro mě tento benefit nemá žádnou přidanou hodnotou. Spíše naopak. Dokáže mě občas rozladit, když nedostanu něco, na co mám nárok. A nejde tu o těch pár korun, ale o samotný princip benefitu. Osobně tedy hlasuji pro jeho zrušení.

Anketa

Jak byste se zachovali, kdyby vám vznikl nárok na finanční kompenzaci za čekání ve frontě?
Rozhodně bych se domáhal/a finanční poukázky, je to mé právo
55,3 %
Nechal/a bych to být, aniž bych na to někoho upozornil/a
33,5 %
Pokladní bych pouze na můj nárok upozornil/a, ale kompenzaci nepožadoval/a
11,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 7555 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz