Článek
Dva tisíce let se teologové křesťanského hlavního proudu shodovali v tom základním. Bůh je jen jeden, byť ve třech osobách. Tím hlavním je Otec, Stvořitel, Pán, Hospodin atd.
Bůh je stvořitelem celého lidstva, od Adama a Evy se vyvynulo do tisíce národů, které, dalo by se bez přehání říci, Bůh musí milovat. Jsou jeho dílem. Není rozdílu mezi národem německým, irským, indickým či ruským. Všechny miluje bez rozdílu. Tedy až do dneška miloval. Je sice pravda, že si původně vybral národ izraelský, aby skrze něj byl uctíván všemi ostatními. A nutno dodat, že to mohlo i fungovat, kdyby Izraelité plnili Boží přikázání a byli Jahvemu /Tomu, který byl, je a bude/ věrní. Uctívání v jediném chrámu v Jeruzalémě se po několik set let úspěšně praktikovalo a nebýt nevěry, původně vyvoleného, národa, mohlo se tak dít dodnes. Kdyby…
Před pár dny byl do nejvyšší funkce, Náměstka Kristova, lidu obecného apoštolského, zvolel již 266. nástupce apoštola Petra, aby hned změnil pojetí Boha ve svém nejtradičnějším chápání. Lev XIV. zajisté má nejlepší spojení s Všemohoucím, proto je zaručená věc, že se postoj Neměnného změnil. Asi ho jednoduše přestalo bavit měřit všem stejně. Rozhodl se nejvíce milovat Ukrajince. Zapojil se tak plně do válečného konfliktu a zároveň vytvořil největší a nejděsivější paradox v lidských religiózních dějinách.
Ne že by se nějak válek dříve ostýchal. Návrat Izraele do Kanaánu sám inicioval jako válečný, násilný a dobyvačný střet. Dokonce měl radost ze zabíjejí nepřátel Izraele. Kdo nevěří, nechť se pozorně začte do Mojžíšových knih.
Ani ve středověku se masakrů na bojišti i mezi civilním obyvatelstvem nijak neštítil. Měl k tomu ovšem pádný důvod, osvobození Jeruzaléma od muslimské okupace. Přesto se dosud nikdy, v žádných vyjádřeních papežů, neobjevilo, že by Bůh nějaký národ miloval více a jiný vůbec ne. Bez ohledu na to, kdo s kým zrovna válčil.
Teologové celého světa teď budou muset přepsat katechismus. Pro neznalé: to je základní učebnice o Nejvyšším, a je natolik závazná, že i On sám je nucen se jí řídit. I kdyby nechtěl.
Jak řekl nový papež, v Božím srdci je nejvíce zakotven milovaný ukrajinský lid. A jelikož nám Boží slova tlumočí Jeho služebník v kontextu války na Ukrajině, jasně z nich plyne, že ruský lid není Bohem milován.
Katechismus se tedy v nejbližších dnech přepíše následovně:

Dva Hospodinové
Existuje jeden jediný katolický Bůh Otec, Syn Ježíš a Duch Svatý, který miluje ukrajinský lid a slyší modlitby pouze v ukrajinštině. Takový Bůh pomáhá ve válce Ukrajině.
Existuje jen jeden jediný pravoslavný Bůh Otec, Syn Ježíš a Duch Svatý, který miluje ruský lid a slyší modlitby pouze v ruštině.
Oba, jak katolický tak i pravoslavný, se jmenují Hospodin a jsou jediným Stvořitelem a Udržitelem našeho známého světa.
Z předchozích nových dogmat je zřejmé, že Jediný Hospodin se rozdvojil. Jak katolický, tak pravoslavný stvořil svět, člověka, život a pravidla fyzikální, chemická, společenská. Oba jsou stejně slavní, mocní a silní. Jejich střet na bojišti nevyhnutelně povede k apokalypse nepředstavitelných rozměrů.

Panna Maria Nerozdělitelná
Situaci může, na poslední chvíli, zachránit Panna Maria, která se, podle posledních vyjádření z Medžugorje, rozdvojit nehodlá. Bude se však muset rozhodnout, který její syn Ježíš je jí milejší. Jestli katolický nebo pravoslavný. Rozmyslet se má v nejbližších dnech, jinak na ni všemocná Koalice ochotných uvalí sankce.
Amen