Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Toyota Hydrogen Factory rozšiřuje své evropské aktivity

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Newsroom Toyota

Toyota začala v lednu 2022 v Evropě vyrábět své moduly 2. generace kompaktních palivových článků.

Toyota Motor Europe založí evropský obchodní provoz – Hydrogen Factory Europe. Ten zajistí koordinovaný přístup ke komercializaci vodíkové technologie a systémů, zahrnující vše od vývoje a výroby až po prodej a poprodejní služby.

Článek

Hydrogen Factory bude zodpovědná za výrobu rostoucího počtu systémů palivových článků a podporu rozšiřující se skupiny komerčních partnerství v souladu se strategií společnosti dosáhnout uhlíkové neutrality v Evropě do roku 2040, tedy deset let před globálním cílem Toyoty.

Toyota očekává, že Evropa bude do roku 2030 jedním z největších světových trhů s vodíkovými palivovými články, se stálým zrychlováním různých aplikací mobility a výroby energie. Rostoucí investice a regulační opatření podporují rozvoj a růst trhu. Patří mezi ně investice ve výši 45 miliard eur ze Zelené dohody Evropské komise do roku 2027 a fond dopravní infrastruktury EU přidělil 284 milionů eur – tedy přibližně jednu třetinu svého rozpočtu – na instalaci vodíkových čerpacích stanic.

Nedávné potvrzení směrnice o obnovitelných zdrojích energie (REDIII) vyžaduje, aby 42 % vodíku používaného průmyslem v Evropě do roku 2030 pocházelo z udržitelných zdrojů. (transevropská dopravní síť) se Evropa umisťuje do centra vodíkové technologie.

Foto: Newsroom Toyota

Toyota představila svou cestu k uhlíkové neutralitě.

„Evropa projevuje dlouhodobou důvěru ve vodík a my také. Budeme pokračovat ve vývoji osobních automobilů s palivovými články a dalších lehkých užitkových vozidel a zároveň jsme rozšířili naše zaměření na těžkou dopravu, abychom podpořili expanzi životaschopné vodíkové infrastruktury,“ říká viceprezident TME a vedoucí obchodu s palivovými články Thiebault Paquet. „Naším cílem je dále se rozvíjet a učit se prostřednictvím testování v naší vlastní síti a s partnery, kteří sdílejí náš přístup.“

Rostoucí spektrum mobilních aplikací

Toyota představila první sériově vyráběný sedan s vodíkovými palivovými články na světě, Mirai, v roce 2015. Technologie palivových článků druhé generace debutovala v příští generaci Mirai uvedené na trh v roce 2020 a byla představena ve zcela nové Toyotě Crown v Japonsku začátkem tohoto roku, což znovu potvrzuje závazek společnosti k osobním vozidlům na vodíkový pohon.

Osobní automobily na elektrický pohon využívající palivové články těží z dlouhého dojezdu a rychlého doplňování paliva a na základě tohoto předpokladu Toyota dále rozšiřuje svůj průzkum směrem k lehkým užitkovým FCEV. Začátkem tohoto roku byl představen první pick-up Hilux FCEV Prototype na vodíkový pohon. Prototyp vyrobený konsorciem pod vedením Toyoty ve Spojeném království ukazuje, jak může být palivový článek začleněn do pick-upu. Díky nízké hmotnosti vodíku lze u lehkých FCEV získat vyšší užitečné zatížení a tažné schopnosti ve srovnání s jinými alternativami s nulovými emisemi.

Foto: Newsroom Toyota

Toyota bude používat nákladní vozidla VDL na vodíkový pohon k dekarbonizaci svých vlastních logistických operací.

Toyota také již několik let integruje svou technologii palivových článků do těžké přepravy a aplikací a nedávno vstoupila na strategický trh nákladních vozidel v Evropě s nákladními vozy na vodíkový pohon od francouzského výrobce Hyliko a nizozemského VDL Groep. Toyota bude používat nákladní vozidla VDL na vodíkový pohon k dekarbonizaci svých vlastních logistických operací. Společnost také rozšiřuje své partnerství s Corvus v Norsku pro budoucí námořní aplikace, jako jsou lodě a plavidla. Francouzská společnost pro čistou mobilitu GCK navíc využije moduly palivových článků Toyota k přeměně dieselových autobusů na vodíková vozidla s nulovými emisemi.

Další generace

Toyota na základě svých rozsáhlých zkušeností vyvíjí technologii vodíkových palivových článků nové generace, od které se očekává, že díky delší životnosti a nižším nákladům přinese špičkový výkon. Nová technologie palivových článků, plánovaná na prodej v roce 2026, přinese vyšší hustotu výkonu. Očekává se, že nový systém palivových článků bude mít 20% nárůst dojezdu, zatímco technický pokrok a zvýšené objemy výroby pomohou snížit náklady o více než třetinu. Další výzkum se také zabývá potenciálem škálovatelných sad palivových článků s různými výkony a konstrukcí palivových nádrží složitých tvarů, kompatibilních s vozidly různých velikostí.

Toyota Motor Europe NV/SA (TME) dohlíží na velkoobchodní prodej a marketing vozidel a dílů a příslušenství Toyota, GR (Gazoo Racing) a Lexus, stejně jako na evropské výrobní a inženýrské operace Toyota. Toyota přímo zaměstnává více než 25 000 lidí a od roku 1990 v Evropě investovala přes 11 miliard EUR. Jejích osm evropských výrobních závodů se nachází v Portugalsku, Velké Británii, Francii, Polsku, České republice a Turecku. Dnes jezdí na evropských silnicích přibližně 16,5 milionu vozů Toyota, GR a Lexus, jejichž řidiče podporuje síť 28 národních marketingových a prodejních společností a přibližně 2 800 maloobchodních prodejen v 53 zemích (EU, Spojené království, země EFTA + Rusko, Izrael, Turecko a další východoevropské země). V roce 2022 prodala TME v Evropě 1 080 975 vozů s podílem na trhu 6,4 %.

Foto: Newsroom Toyota

Jeden z osmi evropských výrobních závodů se nachází v Česku. Další najdeme v Portugalsku, Velké Británii, Francii, Polsku a Turecku.

Toyota považuje vodík za jeden z klíčových stavebních kamenů směrem k uhlíkové neutralitě využívající technologii palivových článků pro mobilitu a v širší ekonomice mimo dopravu. Jako průkopník vodíku je pokročilá technologie palivových článků Toyota již integrována do osobních automobilů, autobusů, nákladních automobilů, vlaků, námořních a stacionárních aplikací pro řadu firemních zákazníků a dalších výrobců OEM. Aby TME uspokojila rostoucí poptávku v regionu, začala v lednu 2022 v Evropě vyrábět své moduly 2. generace kompaktních palivových článků. Pokud jde o infrastrukturu, dlouhodobou vizí Toyoty je stanovit 700 bar jako standard pro elektromobily a produkty s palivovými články.

Zdroj: Toyota newsroom

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Elektromobily s (vodíkovými) palivovými články (FCEV)

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz