Článek
Mediální odborníci také upozorňují na existenci sociálních bublin, které na sítích vznikají. Lidé s určitými zájmy a politickým myšlením si na sociálních sítích vybírají přednostně ty skupiny, které podporují jejich politické přesvědčení. Obklopí se tak stejně smýšlejícími lidmi a vzniká informační bublina.
„V důsledku toho, že různé internetové stránky přizpůsobují svůj obsah na míru každému uživateli, jsme méně vystaveni názorům a postojům, které odporují těm našim. Jednoduše řečeno, informační bubliny vedou k posilování našeho vlastního světonázoru tím, že nám do ní projde pouze obsah, který ho podporuje,“ upozorňují Miloš Gregor a Petra Vejvodová v publikaci Nejlepší kniha o fake news.
„To nás pak čím dál více vede k vytvoření iluze, že náš názor je ten jediný možný a správný, že se o tom píše všude a každý soudný člověk to tak přece musí vidět taky. Takto je vlastně utnuta jakákoliv diskuse už v samotném zárodku. Každá ze stran je totiž přesvědčená, že to ona má patent na pravdu a druhý názorový tábor nevidí, co je zřejmé,“ varují autoři